زمزمه های بازگشت ترامپ به قدرت؛

رئیس جمهور آینده امریکا؛ بانوی محبوب آبی ها یا مرد مو نارنجی جنجالی؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در نظرسنجی های انتخاباتی جمهوری خواهان پیشتاز مطلق است و هیچ کاندیدای بالقوه دیگری به گرد پایش هم نمی رسد.
تصویر رئیس جمهور آینده امریکا؛ بانوی محبوب آبی ها یا مرد مو نارنجی جنجالی؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اگرچه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ زمان زیادی مانده اما به نظر می رسد ضعف بایدن در جذب حمایت مردم به حدی زیاد بوده که جمهوری خواهان از همین حالا خود را برای نبرد با رئیس جمهور دموکرات آمریکا آماده می کنند.

در میان کاندیداهای بالقوه ریز و درشت جمهوری خواه که خود را آماده رویارویی با بایدن می کنند کماکان یک نام بیش از سایرین می درخشد: دونالد ترامپ. رئیس جمهور سابق و تک دوره ای آمریکا که علی رغم کارنامه پر حرف و حدیث و دادگاهی شدن به علت تشویق هوادارانش برای حمله به کنگره، کماکان در بین طیف وسیعی از آمریکایی ها محبوب است. او در انتخابات ۲۰۲۰ هم نشان داد که چه توان بالقوه ای دارد. اگرچه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شکست خورد اما بیش از ۷۰ میلیون رای آورد و در بسیاری از ایالات خاکستری هم با اختلاف بسیار جزئی از رقیب دموکراتش شکست خورد.

حالا ترامپ دور از سطح اول سیاست است و همین امر در افزایش محبوبیت او موثر بوده است. با وجود این، ترامپ به شدت سعی دارد که طیف وسیعی از جمهوری خواهان را با خود متحد کند. او هر روز به دیدار طرفداران خود می رود و با اینکه هیچ شبکه اجتماعی در اختیار ندارد و به لحاظ رسانه ای هم بایکوت است، هر روز بیشتر از دیروز در بین طبقات حامی جمهوری خواه طرفدار پیدا می کند.

ترامپ، گزینه محبوب جمهوری خواهان برای ماراتن ۲۰۲۴

در این وضعیت، یک نظرسنجی معتبر درون حزبی نشان داده که دونالد ترامپ با اختلاف نسبت به سایر کاندیداهای جمهوری خواه و با ۵۴ درصد آراء بیشترین محبوبیت را در بین سیاستمداران جمهوری خواه دارد و اکثریت خواهان آن هستند که او کاندیدای اصلی جریان جمهوری خواه در انتخابات ۲۰۲۴ شود.

بر اساس گزارشی که نیویورک پست منتشر کرده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در نظرسنجی های انتخاباتی جمهوری خواهان پیشتاز مطلق است و هیچ کاندیدای بالقوه دیگری به گرد پایش هم نمی رسد.

بر اساس گزارش این پایگاه، افراد نام برده در جدول زیر، محبوب ترین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا هستند:

بر اساس گزارش نیویورک پست، بعد از دونالد ترامپ که با اختلاف صدرنشین است، رونالد دسانتیس(Ronald DeSantis) با ۱۱ درصد بیشترین محبوبیت را در بین جمهوری خواهان دارد. دسانتیس فرماندار فلوریدا است و بر اساس نظرسنجی مارس ۲۰۱۹ دانشگاه کویینیپیک دارای ۵۹درصد مقبولیت و ۱۷ درصد عدم رضایت اهالی این ایالت است که او را بدل به یکی از محبوب‌ترین فرمانداران آمریکا می‌کند. دسانتیس از متحدین و طرفداران ترامپ بوده و به کرات از تحقیقات دادستان ویژه رابرت مولر در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ انتقاد کرده و به ترامپ اصرار کرده این تحقیقات را خاتمه دهد.

بعد از دسانتیس، گرگ ابوت، مایک پنس، نیکی هیلی، مایک پومپئو، تد کروز، جاش هاولی، کریس کریستی و مارکو روبیو قرار دارند که هر یک کمتر از ۵ درصد رای مثبت آورده اند.

بایدن یا هریس؛ مساله این است

نیویورک پست در ادامه به اردوگاه دموکرات ها نیز سرکشی می کند و این پرسش را مطرح می کند که با توجه به وضعیت بایدن و کاهش محبوبیتش، آیا او مجددا در سال ۲۰۲۴ کاندیدای انتخابات می شود و یا جای خود را به یک دموکرات دیگر مثل معاونش کاملا هریس می دهد؟

نیویورک پست البته تاکید دارد که بر اساس نظرسنجی های پایگاه های دموکرات، محبوبیت بایدن هنوز بیشتر از ترامپ است اما حتی این محبوبیت نسبتا درون حزبی هم روز به روز در حال کمتر شدن است و معلوم نیست تا سال ۲۰۲۴ به همین صورت باقی بماند.

بر اساس گزارش نیویورک پست، محبوبیت خانم معاون یعنی کاملا هریس در حال بیشتر شدن است و بهتر است دموکرات ها برای ۲۰۲۴ روی او سرمایه گذاری کرده و قدرت را به صورت آرام و مداوم به او انتقال دهند.

اکنون باید منتظر ماند و دید در چند سال باقی مانده، جو بایدن چگونه می تواند کشور آمریکا را اداره کند و ترامپ هم چه سان می تواند از مهلکه دادگاه و حبس بگریزد. اتفاقات آمریکا آنقدر سریع و ناگهانی است که پیش بینی دقیق سرانجام آن را سخت و دشوار می کند.

منبع: خبر فوری

378765