آثار و پیامدهای حماسه ۹ دی؛ از ترویج وحدت تا تحرک بخشی به بیداری اسلامی

سرمایه اجتماعی نظام با حضور ده‌ها میلیونی در ۹دی ۸۸ طومار فتنه را در هم پیچید و این حماسه را به یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی تبدیل کرد و تبدیل به قله‌ای فراموش نشدنی گردید.
تصویر آثار و پیامدهای حماسه ۹ دی؛ از ترویج وحدت تا تحرک بخشی به بیداری اسلامی

به گزارش سایت خبری پرسون، سید جلال امینی، کارشناس مسائل سیاسی نوست: یکی از خصوصیات منحصر به فرد انقلاب اسلامی مردمی بودن انقلاب است و یکی از بزنگاه های تاریخی آشوب های بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸است زمانیکه توطئه های پیچیده از خارج از مرزها و با همکاری عوامل داخلی دشمن با هدف ایجاد فتنه و کودتای رنگی به اجرا درآمد.

از ۲۲خرداد ۸۸تا ۲۲بهمن ۸۸کشور در طی هشت ماه به آشوب کشیده شده بود و نقطه اوج آشوب ۶دی ماه یعنی روز عاشورا بود که اینجا خون ملت به جوش آمد، سرمایه اجتماعی نظام با حضور ده‌ها میلیونی در ۹دی ۸۸طومار فتنه را در هم پیچید و این حماسه را به یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی تبدیل کرد و تبدیل به قله ای فراموش نشدنی گردید.

در پی حماسه نهم دیماه آشکار شدن دشمنی گسترده غرب با نظام اسلامی و پیوند جریان فتنه با خارج از مرزها رقم خورد. مقامات آمریکا و غرب به صراحت از عوامل فتنه حمایت های اقتصادی، رسانه ای و اطلاعاتی داشتند و با بکارگیری و ایجاد اتاق فکر و محافل رسانه ای در کشورهای مختلف و برخی سفارت خانه های غربی و عربی و برخی موسسات مانند بنیاد سوروس و با واسطه افرادی مانندی هاله اسفندیاری، کیان تاج بخش، رامین جهان بگلو با ایجاد شبک غیررسمی در ایران مدل و در پوشش راه اندازی کارگاه های مطالعاتی اصول شبکه سازی اجتماعی در پی اجرای پروژه انقلاب رنگین همانند اوکراین و گرجستان بودند

با استفاده از الگوی انقلاب های رنگین در پوشش های مختلف قصد فعالیت در ایران را داشتند و اسناد و شواهد زیاد نشان می دهد فتنه گران داخلی در تلاقی منافع با استکبار و همسویی با دشمن پیوند با خارج از مرزها در حال طراحی و عملیاتی کردن اهداف براندازانه بودند که برخی از عوامل فتنه در صحنه جرم و توطئه دستگیر شدند.

اذعان غرب به قدرت و اقتدار بازدارندگی نظام اسلامی از دیگر آثار 9 دی ماه است، دشمن با مشاهده حضور میلیونی مردم در این حماسه به وضوح دریافت کرد ایمان و باورهای اعتقادی و عاشورایی و بصیرت مردم و هبری هوشمندانه الهی به عنوان سرمایه اجتماعی عظیم ملت به حرکت درآمد و خطر را دفع کرد و به نوعی رفراندوم ملی در دفاع از نظام اسلامی رقم خورد و باعث افزایش اقتدار و استحکام و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی شد. آمال و آرزوهای دشمن در حماسه ۹دی به باد داده شد و به یأس تبدیل کرد.

تحرک بخشی به بیداری اسلامی و تقویت جایگاه منطقه ای ایران از دیگر آثار حماسه مردمی ۹دی ماه است لذا این حضور گسترده و انسجام بخش فراتر از جغرافیای کشور تاثیرات بیرونی هم داشت. روح امید در امت اسلامی و جریان مقاومت را تقویت کرد و نشان داد ملت ها چنانچه همت داشته باشند می توالنند با هدف و ایمان راسخ و عمل صالح حضور یکپارچه و منسجم در صحنه داشته باشند و هیچ مانعی در مقابل آنها قادر به مقاومت نیست و موج نفرت نسبت به دشمن و استکبارستیزی را گسترش می دهد و این نسخه ای است که در منطق امامین انقلاب به خوبی مشهود است.

از دیگر آثار حماسه نهم دیماه می توان به حمایت ملی از نظام و حفظ استقلال سیاسی اشاره داشت.

این رویداد بزرگ ملی در برگیرنده همه اقشار، جریانات و گروه های معتقد به نظام اسلامی بود و نشان داد که باید با قاطعیت و تلاش جهادی و همل به موقع و بهنگام در برابر هرگونه خدشه به استقلال سیاسی ایستادگی کرد و در ترویج وحدت و دفاع از حاکمیت مقتدرانه دفاع کرد چراکه هر گونه انفعال در برابر تخریب اقتدار کشور پیامدهای جبران ناپذیری دارد.

در شرایطی که دشمن در جنگ شناختی و ادراکی با کمک عوامل نفوذی و ابزار رسانه در پی القای یاس و ناامیدی و سیاه نمایی و ناآرامی در کشور هست یادآوری ظرفیت های مردمی نظام اسلامی در خنثی سازی توطئه های دشمنان و حرکت در چارچوب اهداف انقلاب کمک می کند در جهاد تبیین وظیفه خود را انجام دهیم.

منبع: صبح توس

378093