پرسون از تردد پر خطر شهروندان در میدان آزادی تهران گزارش می دهد؛

تعطیلی نامعلوم زیرگذرعابر پیاده

یکی از مهم ترین و پر تردد ترین میادین پایتخت میدان آزادی است، معبری در غرب تهران که روزانه هزاران خودرو و هموطنان از آن تردد دارند.
تصویر تعطیلی نامعلوم زیرگذرعابر پیاده

به گزارش سایت خبری پرسون، به واسطه قرار گرفتن پایانه اتوبوس های بی آرتی، مسیر تردد اتوبوس های بی آرتی، پایانه تاکسی های بین شهری، ایستگاه مترو، ترمینال مسافربری غرب و معابر گوناگون روزانه جمعیت قابل توجهی از عرض خیابان محمدعلی جناح در شمال میدان آزادی تردد دارند، این معبر در محدوده منطقه 5 و 9 تهران قرار دارد و سالیان گذشته شهرداری تهران تصمیم به احداث زیرگذر عابرپیاده در این محور می گیرد تا عابران پیاده در یک محیط ایمن تردد داشته باشند.

حال اینکه چرا مدیریت شهرداری برای این مسیر پر تردد پایتخت پل عابر پیاده با پله های برقی را در دستور کار خود قرار نداده و احداث زیرگذر را برای رفع این مشکل در نظر گرفته معلوم نیست، اما هرچه که هست هنوز این زیرگذر نیز مورد بهره برداری قرار نگرفته و همچنان کرکره های دو مسیر غربی و شرقی این زیرگذر پایین است و هزاران شهروند مجبور هستند ازمسیر پر خطر این معبر تردد کنند.

در این گزارش به این پروژه کوچک چند متری در پایتخت می پردازیم.

حوادث در کمین است

یکی از مهم ترین و اساسی ترین ترافیک ضلع شمال میدان آزادی تردد عابران پیاده از عرض این معبر است که در صورتی که این محیط فراهم شود و بین این خیابان را شهرداری حفاظ بکشد تا عابران پیاده حق تردد نداشته باشند ترافیک در این نقطه رفع خواهد شد.

یکی از رانندگان تاکسی که در پایانه ضلع شرقی خیابان محمدعلی جناح چشم انتظار مسافر است تا سرویس خود به مقصد شهرک غرب را ببرد، به خبرنگار ما گفت: این زیرگذر خیلی وقت است که تعطیل شده و معلوم نیست چرا کره کره های آن برای تردد آسوده شهروندان بالا نمی رود.

وی که خود را رضا معرفی کرد، افزود: یکی از مهم ترین و اساسی ترین ترافیک ضلع شمال میدان آزادی تردد عابران پیاده از عرض این معبر است که در صورتی که این محیط فراهم شود و بین این خیابان را شهرداری حفاظ بکشد تا عابران پیاده حق تردد نداشته باشند ترافیک در این نقطه رفع خواهد شد.

رضا ادامه داد: متاسفانه در این نقطه حوادث رانندگی بسیاری با عابران پیاده رخ می دهد و احداث زیرگذر عابرپیاده موجب کاهش شدید حوادث رانندگی با عابران پیاده خواهد شد.

پل عابر پیاده جوابگوی این همه جمعیت نیست

تمامی کارهای عمرانی این زیرگذر انجام شده و تردد عابران پیاده امکان پذیر است اما چون تاسیسات شهری در این مسیر وجود داد باید جمع آوری شود.

یکی از کسبه میدان آزادی در این باره به خبرنگار پرسون گفت: معلوم نیست که چرا شهرداری برای تردد عابران پیاده اقدام به احداث زیرگذر کرده است، با راه اندازی پل عابر پیاده هم امکان تردد فراهم بوده است، البته ناگفته نباشد به دلیل حجم بالای تردد پل عابر پیاده جوابگوی این حجم جمعیت نیست و در زیرگذرعابر پیاده جمعیت قابل توجهی امکان هم زمان تردد را دارند.

وی افزود: آن طور که ما با خبر شده ایم زیرگذر ساخته شده اما به دلیل انشعابات از جمله لوله گاز امکان تردد برای عابران پیاده فراهم نیست.

این کاسب میدان آزادی تصریح کرد: تمامی کارهای عمرانی این زیرگذر انجام شده و تردد عابران پیاده امکان پذیر است اما چون تاسیسات شهری در این مسیر وجود داد باید جمع آوری شود.

دستور شهردار تهران را برای بازگشایی می طلبد

طبق اطلاعاتی که به دست خبرنگار پرسون رسیده است، این زیرگذر 780 متر مربعی که 130 متر طول در 6 متر عرض دارد فعالیت عمرانی آن به طور کامل انجام شده است و به تازگی نیز در ده متر ضلع شمالی این زیرگذر از سمت غرب به شرق فعالیت احداث تاسیسات جدید شهری آن انجام شده که بسیاری معتقدند بخشی از تاسیسات معارض این زیرگذر جابه جا شده است.

در این میان شهروندان تهرانی چشم انتظار هستند تا دکتر علیرضا زاکانی شهردار جهادی پایتخت از این پروژه بازدید کند و دستورات فوری برای سرعت بخشیدن به این پروژه را بدهد، چرا که رفع تاسیسات شهری برای احداث این زیرگذر دستورات مدیریت ارشد تهران با سایر نهادهای خدمات رسان را می طلبد.

377051