موزه‌های لندن، دانمارک و هلند تعطیل شد

موزه‌های لندن، دانمارک و هلند به دلیل گسترش سویه جدید ویروس کرونا تعطیل می‌شوند.
تصویر موزه‌های لندن، دانمارک و هلند تعطیل شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از آرت‌نت، موزه‌های دانمارک و هلند به عنوان بخشی از اقدامات جدید قرنطینه‌ای علیه سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «امیکرون» بسته خواهند شد. «مارک روته» نخست وزیر هلند، شامگاه شنبه ۱۸ دسامبر اعلام کرده بود که تمام مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌های غیرضروری تا ۱۴ ژانویه (۱۴ دی) تعطیل خواهند شد.

این تصمیم که برای محافظت از سیستم پزشکی هلند وضع شده، به این معنی است که موزه‌ها هم تا اواسط ژانویه تعطیل خواهند شد. این اقدام باعث لغو ۱۲ هزار بلیت شد؛ بلیت‌هایی که ۱۹ یورو قیمت دارند. اقدامات قرنطینه‌ای سال جاری میلادی به گونه‌ای بوده که موزه ونگوگ در آمستردام تنها به مدت ۲۴ هفته در سال ۲۰۲۱ باز بوده است.

* تعطیلی خودخواسته و اجباری موزه‌‌ها

این تصمیم هلند پس از آن اتخاذ شد که نخست‌وزیر دانمارک، تمامی اماکن عمومی از جمله پارک‌های تفریحی، تئاتر، سینما، موزه‌ها و گالری های هنری را تا اواسط ژانویه در روز جمعه ۱۷ دسامبر تعطیل اعلام کرد.

در همین حال، موزه تاریخ طبیعی لندن به دلیل آنچه «کمبود غیرقابل پیش‌بینی کارکنان ناشی از کرونا» نامیده است، استثنائاً تا ۲۷ دسامبر (دوشنبه ۶ دی) تعطیل شد. این تنها موزه انگلیس نیست که تحت تأثیر این بحران قرار گرفته است، همزمان با افزایش مبتلایان امیکرون، مجموعه ولکام و موزه فاندلینگ (تا ۴ ژانویه، ۱۴ دی) هم تصمیم به تعطیلی گرفته‌اند، اگرچه دولت بریتانیا هیچ دستورالعمل رسمی برای بسته شدن موزه‌ها صادر نکرده است.

موزه ارتش در شهر چلسی هم اعلام کرده است که در ایام کریسمس پذیرای بازدیدکنندگان نخواهد بود.

376984