آصفری مطرح کرد؛

جلوگیری از حملات سایبری گسترده با دستیابی به اینترنت بومی

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد مهمترین دلایل بروز حملات سایبری عدم دستیابی به اینترنت بومی است که با تحقق این امر می تواند از این حملات گسترده جلوگیری شود.
تصویر جلوگیری از حملات سایبری گسترده با دستیابی به اینترنت بومی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت توجه به افزیش سطح پدافند غیرعامل در کشور، گفت: متاسفانه طی چند وقت گذشته شاهد افزایش حملات سایبری در کشورمان هستیم که باید به ابعاد این مهم توجه ویژه شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس ناوگان حمل و نقل ریلی، سیستم تامین سوخت و پمپ بنزین ها و غیره مورد حملات قرار گرفتند که بیانگر عزم دشمنان برای آسیب رساندن به کشورمان از طریق عملیات جنگ نرم و سایبری است.

وی ادامه داد: می توان اذعان کرد یکی از مهمترین دلایل بروز چنین رخدادهایی، عدم دستیابی به اینترنت بومی است زیرا تحقق این امر می تواند از حملات سایبری گسترده جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایمن سازی مراکز حساس، وزارتخانه ها، مجموعه های خدمات رسان و غیره باید در دستورکار مسئولان اجرایی باشد، افزود: باید یادآور شد قانون پدافند غیرعامل در مجلس نهم مصوب شده لذا همه دستگاه ها دارای اعتبار لازم برای افزایش سطح آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه های نظارتی باید در اقدامی منسجم سطح آمادگی دستگاه ها در این عرصه را بررسی کرده و با سازمان هایی که در حوزه ایمن سازی کوتاهی کرده اند، برخورد قانونی شود، خاطرنشان کرد: همواره اعتبار لازم برای تقویت پدافند غیرعامل پیش بینی می شود و هزینه در این حوزه به معنای پیشگیری محسوب می شود.

منبع : خانه ملت

376053