اولین اجلاس سران بیمه ای کشورهای عضو اکو برگزار شد

اولین اجلاس سران بیمه ای کشورهای عضو اکو درحوزه بلایای طبیعی به میزبانی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و دبیرخانه سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) روز سه شنبه 23 آذرماه 1400 در تهران برگزار گردید . در این اجلاس صندوق بیمه کشاورزی با موضوع تجارب بیمه کشاورزی در مدیریت ریسک بلایای طبیعی حضوریافت.
تصویر اولین اجلاس سران بیمه ای کشورهای عضو اکو برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در این نشست ابتدا، سید یحیی اخلاقی، معاون دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) سخنان افتتاحیه را بیان کرد. سپس غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سخنان خود را ایراد نمودند.

حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در این نشست نخست از اهمیت بخش کشاورزی و بیمه کشاورزی و همچنین تاریخچه بیمه کشاورزی سخن گفت. سپس، فعالیت ها و محصولات تحت پوشش بیمه کشاورزی در ایران را تشریح کرد و به معرفی انواع طرح های بیمه کشاورزی و عوامل خطر تحت پوشش پرداخت.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گزارشی از خلاصه عملکرد ، تجربه ها و همچنین اقدامات صندوق بیمه کشاورزی به منظور بهبود عملکرد فنی و اجرایی و بستر سازی توسعه بیمه کشاورزی با رویکرد بهره گیری از فناوریهای نوین و روش های برآورد خسارت با بهره گیری از سیستم سنجش از دورارائه نمود.

در پایان حسن نژاد پیشنهاد برگزاری همایشی با عنوان " بیمه کشاورزی در ایران، تجارب و دستآوردها" با شرکت مدیران و کارشناسان بیمه و کشاورزی از کشورهای عضو اکو به منظور تبیین سیاست ها راهبردها، خدمات و دستآوردهای صندوق بیمه کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد زمینه­ ها و بسترهای مناسب همکاری در حوزه بیمه کشاورزی با سایر کشورهای عضو را مطرح نمود.

نمایندگان سایر کشورهای عضو اکو نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص محورهای اجلاس در این وبینار ارائه نمودند.

375798