باقری:

روند مذاکرات با وجود اختلافات رو به جلوست

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین ضمن اشاره به وجود برخی از هویت های نامشروع که همه تلاششان برهم زدن مسیر توافق و مذاکرات است، گفت:اختلاف دیدگاه بین دو طرف وجود دارد، ولی روند کار رو به جلوست.
تصویر روند مذاکرات با وجود اختلافات رو به جلوست

به گزارش سایت خبری پرسون، علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ در گفت‌وگویی درباره آخرین روند مذاکرات و اظهارات وزرای خارجه سه کشور اروپایی گفت: برخی از بازیگران و هویت‌های نامشروع که صرفا حیات‌شان در تنش زایی و اقدامات تخریبی است، تلاش جدی دارند، هم در فضای بیرون اتاق مذاکرات، اقدامات تخریبی را انجام دهند که در عرصه و روند مذاکرات تاثیر منفی بگذارد و هم در تعامل و پیوندی که با برخی از بازیگران صحنه مذاکرات دارند، تلاش می‌کنند فضای مذاکرات را فضای غیرسازنده و تخریبی کنند.

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس اخیرا درباره مذاکرات ایران و ۱+۴ گفته بود که این آخرین فرصت برای ایران برای بازگشت به میز مذاکره با پیشنهادات و عزم جدی است.

رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین گفت: بر این اساس برخی اظهاراتی که از سوی برخی بازیگران در صحنه مذاکرات شنیده می‌شود، نشانگر رفتار متناقض آنهاست و باید برای افکار عمومی خودشان این رفتار متناقض را توجیه کنند که چطور از یک طرف ادعا می‌کنند که به دنبال احیای برجام هستند و به دنبال این هستند که شرایطی فراهم شود که همه طرف‌های دخیل در برجام به تعهداتشان برگردند و از طرف دیگر با یک بازیگری که هویتش در تنش زایی و اقدامات تخریبی است، پیوند‌های راهبردی ایجاد می‌کنند که آن هویت نامشروع همه تلاشش بر این بوده و هست که مسیر توافق و مذاکرات را برهم بزند.

باقری ادامه داد: در چند روز گذشته مسیری که در وین شاهد هستیم این است که تلاش‌هایی بین هیأت‌های مختلف در وین صورت می‌گیرد تا بتواند دامنه و محدوده موضوعات قابل مذاکره را تعیین کند تا بتوانیم در دوره پیش رو زمینه مذاکرات جدی و موثر را فراهم کنیم.

او گفت: در شرایطی که اکنون به سر می‌بریم و دستاورد‌هایی که از گفت‌وگو‌ها بین طرفین داشتیم، تصورم این است که روند رو به جلویی است، هر چند که اختلاف دیدگاه بین دو طرف وجود دارد، ولی این اراده احساس می‌شود که طرفین می‌خواهند که هم موضوعات مورد گفتگو را با هم تعیین و تدوین کنند و هم اینکه وارد عرصه‌ای بشوند که درباره موضوعات مورد گفتگو مذاکرات جدی و نتیجه بخش را انجام دهند.

مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات وین در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما روند مذاکرات به کندی پیش نمی‌رود؟، گفت: چون اختلاف بین طرفین وجود دارد، مسیری که حرکت می‌کنیم بعضی وقت‌ها کند می‌شود و بعضی وقت‌ها سرعت می‌گیرد. این طبیعی است و غیرعادی نیست، ولی اراده طرفین بر این است که مسیر به سمت جلو حرکت کند.

منبع : خبرنگاران جوان

375276