یک مقام صنفی در گفت وگو با پرسون؛

رکود در بازار ابزار آلات/ 90درصدی آچارآلات قاچاق هستند

رئیس اتحادیه ابزار فروشان تهران از رکود در بازار ابزار فروشان خبرداد و گفت: ساخت و ساز مسکن ارتباط مستقیمی با صنف ابزار فروشان دارد و این روزها به دلیل کاهش ساخت و ساز مسکن این صنف نیز در رکود قرار دارد.
تصویر رکود در بازار ابزار آلات/ 90درصدی آچارآلات قاچاق هستند

فریدون غمام نو رئیس اتحادیه ابزار فروشان تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون اظهارداشت: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و افزایش قیمت در تمامی کالاها موجب شده قدرت خرید بین هموطنان پایین آید و افراد کمتر به سراغ خرید ابزار آلات بروند.

وی افزود: دو هزار و 600 کسبه در تهران با مجوز این اتحادیه در حوزه فروش ابزار آلات مشغول به کار هستند که به طور معمول اگر برای هر یک از این صنف ها مشغول به کار باشند نزدیک به 8 هزار نفر در تهران امرارمعاشان از این صنف است که جا دارد دولت توجه ویژه ای به این صنف داشته باشد.

بازار ابزارآلات ارتباط مستقیمی با دلار دارد چرا که حجم بالایی از اجناس این صنف وارداتی است، از سال گذشته که قیمت دلار کمی ثابت ماند قیمت ابزار آلات نیز با افزایش قیمت مواجه نشد، اما بازار به واسطه کاهش تقاضا در رکود به سر می برد.

رئیس اتحادیه ابزار فروشان تهران ادامه داد: صنعت ابزار آلات با آچارهای دستی شناخته می شوند که در کشور توان تولید تنها 10 درصد آچارهای دستی وجود دارد و 90 درصد دیگر این محصول وارداتی است که روند واردات آن به شکل قاچاق صورت می گیرد، چرا که وزارت صمت مجوز واردات آچار آلات به شکل رسمی را صادر نمی کند و در حال حاضر 4 هزار آچار آلات دستی در کشور وجود دارد.

غمام نو خاطرنشان کرد: اتحادیه موضوع برداشت ممنوعیت واردات آچارآلات به شکل رسمی به کشور را با مسئولان وزارت صمت در میان گذاشته است تا مجوز واردات آن فراهم شود، البته در حال حاضر آچارآلات برقی و مکانیزه مجوز واردات آن آزاد است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد که بیشتر این محصولات از کشور چین راهی ایران می شود و حتی چینی ها بازار ابزارآلات در سرتا سر دنیا را قبضه کرده اند.

او اظهارداشت: بازار ابزارآلات ارتباط مستقیمی با دلار دارد چرا که حجم بالایی از اجناس این صنف وارداتی است، از سال گذشته که قیمت دلار کمی ثابت ماند قیمت ابزار آلات نیز با افزایش قیمت مواجه نشد، اما بازار به واسطه کاهش تقاضا در رکود به سر می برد.

رئیس اتحادیه ابزار فروشان تهران افزود: ساخت و ساز مسکن ارتباط مستقیمی با صنف ابزار فروشان دارد و این روزها به دلیل کاهش ساخت و ساز مسکن این صنف نیز در رکود کامل قرار دارد.

گفتگو از : محمد خادمی

369212