نمایشگاه نقاشی خط مهشید صابری پور در نیاوران

نمایشگاه آثار نقاشیخط مهشید صابری‌‎پور ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۲ به همت فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.
تصویر نمایشگاه نقاشی خط مهشید صابری پور در نیاوران

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط‎ عمومی فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای نیاوران به زودی میزبان نمایشگاه انفرادی آثار نقاشیخط مهشید صابری‌پور به نام (مونس جان) خواهد بود. نمایشگاه آثار نقاشیخط مهشید صابری‎پور ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۲ به همت فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.

نمایشگاه با ۳۰ اثر نقاشیخط از این هنرمند، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی متولد بهار ۱۳۶۸ تهران، دارای مدرک کارشناسی حقوق و دو دهه از عمر خود را در جهت کسب مهارت‎های متعددی در حوزه هنر گذرانده‎ است که شامل طراحی با سیاه قلم، هایپر رئال، نقاشی با آبرنگ، اکرلیک، رنگ روغن، طراحی طلا و تایپوگرافی و همکاری با معماران داخلی می‎باشد.

در زمینه زیبایی شناسی و کمپوزسیون و هنرهای تجسمی زیر نظر استاد علی فرامرزی کسب مهارت کرده و با پی بردن به علاقه راسخ خود به نقاشیخط در این حوزه گام نهاده و در این زمینه از تجارب اساتید برجسته‎ای چون استاد اسماعیل رشوند و استاد غلامحسین الطافی بهره‎مند گردیده است.

نمایشگاه مونس جان دنیای پر هیاهوی ذهن مهشید صابری‎پور است که گاهی آرام است و طناز و گاهی پر از ابهام… مونس جان نگاه نقاش است به دنیای حروف، کلمات و رنگها، دنیایی که در نهایت او را به آرامش می‌رساند و این همان چیزیست که برایش تلاش میکند.

وی بر مبنای انتخاب سبک اینچنین میگوید: نزدیک به ۶ دهه از آغاز جنبش نقاشیخط میگذرد و همچنان این هنر در حال رشد و شکوفایی خود است. از آنجا که در کشور ما هنر خوشنویسی سابقه تاریخی طولانی و محکمی دارد، در هر زمان میتواند نماد اصالت فرهنگی و هنری ما باشد.

سیاه مشق‌های دوره‌ی صفویه، تلفیق خطوط ایرانی به خصوص خط ثلث و رنگهای اصیل ایرانی همچون لاجوردی و فیروزه‌ای در کتیبه‌ها و مساجد و حتی کمی عقب‌تر از این دوران، خطوط و نقوش بکار رفته روی سفال‌های نیشابوری و ری، چنان زیبا و ماهرانه تلفیق شده‌اند که به خوبی ریشه دار بودن هنر نقاشیخط را به ما گوشزد میکنند.

امروزه ما با حفظ جنبه ی زیبایی شناختی و تلفیق سبک‎ها و هنر‎ها و مواد مختلف در تلاشیم تا آثاری خلق کنیم که در خور سپاس از گذشتگان و تحسین آیندگان باشد.

وی امیدوار است در این نمایشگاه بتواند پیوندی میان نگاه شما عزیزان و احساس خود ایجاد کند که اگر این امر تحقق یابد، او به خواسته خود رسیده است.

نمایشگاه نقاشیخط از ۱۴ تا ۲۲ آبان در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

368810