خواص عجیب پوست موز که باید بدانید

با خواندن خواص پوست موز در ادامه این مطلب، دیگر به چشم یک زباله به آن نگاه نمی کنید.
تصویر خواص عجیب پوست موز که باید بدانید

موز یک میوه‌‌ی خوشمزه‌ و سالم است که چندین ویتامین و ماده‌ی معدنی مثل فیبر، منیزیم، مس، پروتئین، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ و ویتامین C دارد. جالب است بدانید که حتی پوست این میوه‌ هم کاربردهای زیاد و متنوعی دارد. در ادامه خواص آن را خواهیم گفت.

چند نکته‌ی مهم قبل از استفاده از پوست موز

قبل از اینکه از پوست موز با اهداف زیبایی و سلامتی استفاده کنید، باید به یک سری نکات مهم از جمله نکات زیر توجه کنید؛

  • برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، از پوست موز تازه استفاده کنید.
  • پوست موز را برای مدت طولانی نگه ندارید و بلافاصله از آن استفاده کنید.
  • هیچ‌وقت پوست موز را در یخچال نگه ندارید.

مواد مغذی یک موز متوسط

  • 20 درصد ویتامین ب6 :تبدیل غذا به انرژی توسط این ویتامین
  • 12 درصد پتاسیم ، موثر در توسعه سلول ها، بافت ها و اندام های بدن
  • 8 درصد منیزیم ،موثر در تولید انرژی بدن و تنظیم فشار خون و گلوکز
  • 17 درصد ویتامین ث :سبب رشد سلول های ایمنی برای محافظت از بدن
  • 12 درصد فیبر :کمک به هضم غذا و کاهش خطر ابتلا به دیابت
  • علاوه بر این موارد حاوی ویتامین b12 نیز می باشد.

خواص پوست موز

درمان سوزش پوست، کبودی و آلرژی

پوست موز می تواند در درمان ناراحتی های پوستی مانند سوزش پوست، کبودی و آلرژی موثر باشد. فقط کافیست برشی از پوست موز را به مدت یک شب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و از مشکلات پوستی رهایی پیدا کنید.

درمان پسوریازیس

پسوریازیس باعث ایجاد ضایعاتی در ناحیه آرنج و زانو یا حالت پوسته پوسته شدن در پوست سر میشود. افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند لایه داخلی موز را بر روی قسمت‌های آسیب دیده مالش دهند. این روش درمانی برای بیماری پسوریازیس مفید است و باعث بهبودی خواهد شد.

مبارزه با یبوست

میوه موز حاوی مقدار زیادی فیبر است و درصد زیادی از این فیبر در پوست آن یافت می شود. فیبر این خاصیت را دارد که عملکرد سیستم گوارش و روده را بهبود بخشد و به فرایند هضم برای جلوگیری از یبوست کمک کند. برای این منظور می توانید کمی از پوست خود را به اسموتی های خود اضافه کنید.

درمان خشکی و خارش بیش از حد

اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان هایی نظیر لوتئین در پوست موز ، از پوست محافظت کرده و با آب رسانی به آن از خشکی و خارش جلوگیری می کند.

روز دوبار محل مورد نظر را با قسمت داخلی پوست موز ماساژ داده و نیم ساعت صبر کنید. سپس با آب سرد بشویید.

روش دیگر استفاده از روغن زیتون است. قسمت داخلی پوست موز را با کمی روغن زیتون به محل مورد نظر بمالید و در طول روز چندبار این عمل را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

درمان زگیل

بخش سفید داخل پوست موز حاوی فیبر، آنتی اکسیدان و مواد اسیدی است که به تنظیم pH پوست کمک می کند و در درمان زگیل ها موثر است. برای این منظور شب ها پوست موز را روی زگیل قرار دهید و با نوار چسب بچسبانید. تا روزی که زگیل کاملا از بین رود این کار را ادامه دهید.

کاهش سیاهی و پف زیر چشم

خاصیت مرطوب کنندگی و پتاسیم موجود در پوست موز به از بین رفتن سیاهی و پف دور چشم کمک می کند. فیبر سفید داخل پوست موز را با کمک کشیدن یک قاشق به داخل آن جمع آوری کنید و با 1 یا 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا تازه مخلوط کنید، سپس این خمیر را به آرامی اطراف چشم های خود بگذارید.

کاهش چین و چروک پوست

موز خود یک ماسک مناسب برای پوست و مو است. علاوه بر خود موز ، پوست آن هم به عنوان یک ماسک طبیعی کاربرد دارد. پوست موز موجب هیدراته شدن پوست می شود. برای تهیه این ماسک ، پوست موز را با زرده ی تخم مرغ مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید . با تکرار این کار در طی چند هفته شاهد تغییرات خوبی بر روی پوست خود خواهید بود.

درمان گزیدگی و نیش حشرات

برای درمان التهاب، قرمزی و خارش جای گزیدگی و نیش حشرات پوست موز می تواند مفید باشد. برای این منظور پوست موز را دو یا سه بار در روز روی محل گزیدگی مالش دهید.

مراقبت از سلامت قلب و عروق

الیاف طبیعی پوست موز جذب کلسترول در بدن را کاهش می دهد و همچنین پتاسیم و فسفر موجود در آن به تنظیم فشار خون کمک می کند. برای این منظور نوشیدن ۳ بار در هفته دم کرده پوست موز مفید خواهد بود.

تسکین و درمان سردرد

این بار برای از بین تسکین سردرد خود از پوست موز به جای داروهای مسکن استفاده کنید. مواد معدنی موجود در پوست موز و همچنین فیبر و آنتی اکسیدان باعث بهبود جریان خون می شود و استرس اکسیداتیو را که با سردرد در اتباط است، به طور قابل توجهی کاهش می دهد. برای این منظور روزانه ۲ یا سه فنجان دم کرده پوست موز را نوش جان کنید. همچنین می توانید قسمت داخلی پوست موز را به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی و پشت گردن خود ماساژ دهید.

سلامت دندان‌ها با پوست موز

به جای از بین بردن جرم دندان به جای مراجعه به دندان پزشک و استفاده از روش‌های جرم گیری متداول، بهتر است از ابتدا به فکر سلامتی دندان‌ها و سفیدی آن‌ها باشید.

پوست موز خاصیت اسیدی کوچکی دارد، در صورت استفاده در طول روز دیگر نیاز به مسواک و دهان شویه نخواهید داشت.

پوست موز سرشار از کلسیم است که با برطرف کردن مشکلات دندان و لثه ها، از تغییرات در دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

پوست موز جرم و لکه‌های روی دندان‌ها را از بین می‌برد. پوست موز را روی دندان‌های خود بکشید تا دچار پوسیدگی مربوط به دهان و دندان نشوید.

پوست موز باعث از بین رفتن تمام آلودگی‌ها و باکتری‌های دهان و دندان می‌شود. پوست موز را روی قسمت‌های مختلف دهان و دندان خود قرار دهید.

سفید کردن دندان با پوست موز

مواد معدنی موجود در پوست موز مانند پتاسیم، منیزیم و منگنز توسط دندان‌ها جذب شده و سبب سفید شدن آن‌ها می‌شود. استفاده از پوست موز از شیوه‌های آسان و طبیعی مراقبت دندان‌ها به شمار می‌رود.

مراحل سفید کردن دندان‌ها:

۱- برشی از پوست یک موزه رسیده و سیاه نشده را جدا کنید.

۲- قسمت داخلی پوست موز را طوری روی دندان‌ها بکشید که لایه‌ای سفید رنگ روی دندان‌های شما را بپوشاند.

۳- از تماس لب‌ها با خمیر موز روی دندان‌ها جلوگیری کنید چرا که موز از روی دندان‌ها پاک می‌شود.

۴- پس از گذشت ۱۰ دقیقه با یک مسواک خشک، بصورت دورانی و بسیار آرام دندان‌های خود را به مدت یکی دو دقیقه مسواک بزنید.

۵- سپس با استفاده از خیس کردن مسواک، دندان‌های خود را بار دیگر از خمیر موز تمیز کنید. در صورت تمایل می‌توانید از خمیر دندان خود استفاده نمایید.

۷- با تکرار این کار روزی یک بار و حداقل تا ۲ هفته، شاهد سفید شدن دندان‌های خود خواهید بود.

367372