رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان:

دانشگاه آزاد یزد متحول می شود / سند تحول رو نمایی شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد در سه فاز فرهنگی، بسترسازی و اجرایی تدوین شده و در حال شروع اجرای آن هستیم که بر اساس آن از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ کلیه فرآیندهای دانشگاه بر اساس این سند رقم خواهد خورد.
تصویر دانشگاه آزاد یزد متحول می شود / سند تحول رو نمایی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد؛ محمد رضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه این دانشگاه برای رسیدن به قله های موفقیت نیازمند تحول است گفت: این دانشگاه با بهره مندی از یک سرمایه انسانی قوی میتواند با بهره برداری از روحیه جهادی به سمت این تحول حرکت کرد و نگاه ما به دانشگاه نگاه فروشگاه زنجیره ای نیست بلکه تمامی واحد‌های استان در حقیقت یک مجموعه هستند.

وی با اشاره به عدم انتخاب رشته ۵۲ درصدی داوطلبان کنکور اظهار داشت: این موضوع نشان داد نسل امروز خواهان تحول است و بر همین اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد در سه فاز فرهنگی، بسترسازی و اجرایی تدوین شده و در حال شروع اجرای آن هستیم که بر اساس آن از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ کلیه فرآیندهای دانشگاه بر اساس این سند رقم خواهد خورد.

دهقانی اشکذری افزود: در این سند ۵ چرخش مهم را در نظر گرفتیم و این چرخش ها موجب رشد و تعالی خواهد شد که چرخش آموزش های حفظ محور به سمت یادگیری تعالی بخش، چرخش روحیه عرضه محوری مقاله گرا به سمت تقاضا محور مسئله گرا، چرخش ناکارآمدی فرهنگی تربیتی به سمت اثرگذاری فرهنگی، چرخش اقتصاد شهریه محور به سمت اقتصاد پایدار مبتنی بر مهارت و پایداری و چرخش از رشد کمی به سمت رشد کیفی از چرخش‌های پنج گانه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروزه شیوه های آموزش عوض شده و فضای کرونا باعث شد در این زمینه ما تکان بخوریم و در چله دوم دانشگاه این سند تدوین شده که در زیست بوم استانی هم بومی سازی کردیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه گفت: زیر ساخت های دانشگاه نظیر مرکز نوآوری ، مرکز رشد، دانشکده کارآفرینی و تأسیس مدارس اشتغال در ذیل این دانشکده برای تربیت فارغ التحصیل با مهارت ، استفاده از استاد کاران با تجربه جهت تدریس بدون توجه به مدرک تحصیلی نمونه ای از ظرفیت های دانشگاه به شمار میرود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت پژوهش در زندگی امروزی بشر ابراز داشت: ما امروز در حوزه پژوهش گام های خوبی را برداشتیم اما این پژوهش ها را هدایت نکردیم که با اجرای سند تحول این نقیصه نیز برطرف خواهد شد.

دهقانی اشکذری در تشریح چرخش دوم سند تحول گفت: در چرخش شهریه محوری به سمت اقتصاد پایدار دانشجو در مراکز رشد به یک کارآفرین تبدیل شده و تنها مدرک صرف دریافت نمی‌کند به گونه ای که الان بزرگترین شرکت هوشمندسازی آب در یزد متشکل از دانشجویان همین دانشگاه فعالیت دارد.

وی با اشاره به تحصیل ۱۵هزار دانشجو در مراکز دانشگاه آزاد در استان اظهار داشت: ۸۵۰۰دانشجو در واحد یزد تحصیل می‌کنند و نسبت دختر و پسر هم برابر است

این مقام دانشگاهی از افرایش ۲۰درصدی شهریه ها خبر داد و اذعان داشت: به دلیل تامین هزینه های جاری مجبور به افزایش شهریه هستیم اما با این وجود شهریه دانشگاه چندان هم گران نیست شهریه ما در مقطع کاردانی برای هر ترم یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان، برای مقطع کارشناسی ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان، برای مقطع کارشناسی ارشد برای هر ترم حداکثر ۸ میلیون تومان و برای مقطع دکتری حداکثر ۲۰میلیون تومان است.

وی با انتقاد از عدم حضورش در شورای اشتغال استان تصریح کرد: تا زمانی که دولتمردان ما به این نتیجه نرسند که دانشگاه ها باید مسائل آن ها را حل کنند توفیقی حاصل نمیشود و اگر امروز آماری در خصوص مدیران گرفته شود مشخص خواهد شد که بیشتر مدیران استان فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

دهقانی اشکذری پیرامون بالا بودن نرخ بیکاری بانوان در یزد هم اظهار داشت: باید نگاه به اشتغال بانوان عوض شود و شکل اشتغال آنان با حفظ خانواده تغییر یابد.

گفتنی است در دانشگاه آزاد ۱۸۷ رشته شامل ۲۷ رشته دکتری،۷۵ رشته کارشناسی ارشد و ۷۵ رشته کاشناسی تدریس می شود.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

366790