رئیس کل دادگستری استان:

در پی تلاش شوراهای حل اختلاف هرمزگان، 148 زندانی آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط شوراهای حل اختلاف استان برای ایجاد صلح و سازش و اخذ رضایت از شاکیان، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری در نتیجه این اقدامات و پیگیری‌ها، مجموعاً ۱۴۸ نفر از زندانیان آزاد شدند.
تصویر در پی تلاش شوراهای حل اختلاف هرمزگان، 148 زندانی آزاد شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط شوراهای حل اختلاف استان برای ایجاد صلح و سازش و اخذ رضایت از شاکیان، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری در نتیجه این اقدامات و پیگیری‌ها، مجموعاً ۱۴۸ نفر از زندانیان آزاد شدند.

علی صالحی قابلیت‌های میانجیگری، جذب کمک‌های مالی از خیرین و همچنین ایجاد حلقه‌های صلح و سازش را از ظرفیت‌های ارزشمند در اصلاح ذات البین برشمرد و خاطرنشان کرد: جایگاه صلح و سازش ریشه در فطرت بشری دارد و در آموزه‌های دینی و فرهنگی ما به کرات به این امر پسندید تأکید شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان و نقش این مجموعه در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و همکاری مناسب با مراجع قضایی گفت: ایجاد شوراهای حل اختلاف تخصصی یکی از مهم‌ترین راهبردهای قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی است که این موضوع به صورت جدی از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان پیگیری می‌شود.

منبع: فارس

365836