رئیس‌کل دادگستری گلستان:

اولویت نخست ما تکریم ارباب رجوع است/ لزوم سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع قضایی

رئیس‌کل دادگستری گلستان با تأکید بر این‌که برای مردم رفتار و برخورد مناسب مهم‌تر از نتیجه رسیدگی قضایی است، اظهار داشت: به جز پرونده‌های خاص و پیچیده که رسیدگی به آن‌ها زمان‌بر است پرونده‌هایی که بیش‌ از ۶ ماه مطرح شده‌اند زودتر تعیین تکلیف شود.
تصویر اولویت نخست ما تکریم ارباب رجوع است/ لزوم سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در مراجع قضایی

به گزارش سایت خبری پرسون از استان گلستان، حیدر آسیابی رئیس‌کل دادگستری گلستان در دیدار خود از حوزه قضایی گنبدکاووس در جمع قضات این شهرستان ضمن بر تکریم ارباب‌رجوع، اظهار داشت: برای مردم رفتار و برخورد مناسب مهم‌تر از نتیجه رسیدگی قضایی است و همان‌گونه که ریاست محترم قوه قضاییه هم بارها تأکید کرده‌اند رفتار مناسب با مردم باید در اولویت همکاران ما باشد.

وی بر رسیدگی سریع‌تر پرونده‌ها تأکید کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش جهادی همکاران ما در ماه‌های اخیر پرونده‌های مسن به حداقل رسیده است و تلاش می‌کنیم با همت قضات به جز پرونده‌های خاص و پیچیده که رسیدگی به آن‌ها زمان‌بر است پرونده‌هایی که بیش‌ از ۶ ماه مطرح شده‌اند زودتر تعیین تکلیف شود.

رئیس‌کل دادگستری گلستان در ادامه بر حمایت و توجه ویژه قضات به واحدهای تولیدی هم تأکید کرد و گفت: به هیچ عنوان مواد اولیه و خطوط تولید صنایع و کارخانه‌ها نباید در روند قضایی توقیف شود و قضات در این موارد با دقت نظر بیشتری عمل کنند.

وی بر کاهش جمعیت کیفری هم تأکید کرد و افزود: البته کاهش جمعیت کیفری به معنی آزادی سارقان و یا آزادی زندانیان خطرناک نیست و امنیت مردم برای ما مهم است اما تأکید داریم کسانی که بیرون بودن آن‌ها خللی به نظم و آرامش و امنیت مردم وارد نمی‌کند با استفاده از ظرفیت‌های قانون مانند مجازات‌های جایگزین حبس به زندان نروند.

حیدر آسیابی بر دادرسی و ابلاغ الکترونیک هم تأکید کرد و گفت: با الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها علاوه بر سرعت و دقت عمل در کار، شأن و جایگاه مردم حفظ می‌شود.

منبع: ایسنا

364743