پرسون گزارش می‌دهد:

حواشی انتخاب مهدی دوستی به عنوان استاندار هرمزگان

انتخاب مهدی دوستی به عنوان استاندار هرمزگان توسط هیئت دولت، با واکنش منفی نمایندگان و مردم این استان مواجه شده است. 
تصویر حواشی انتخاب مهدی دوستی به عنوان استاندار هرمزگان

به گزارش سایت خبری پرسون، فرآیند انتخاب استانداران برای استان‌های مختلف در حال انجام است و به تازگی در روز یکشنبه، 11 مهر، هیئت وزیران مهدی دوستی را به عنوان استاندار جدید هرمزگان معرفی کرد.

دوستی متولد سال ۱۳۵۸ در شهر اهواز و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی سهند تبریز است. دوستی از مدیران مطرح عملیاتی صنعت نفت کشور است، وی معاونت فنی و مهندسی و عضو هیات رئیسه هلدینگ تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را در کارنامه خود دارد؛ اما مهم‌ترین سابقه و نام وی با پالایشگاه ستاره خلیج فارس گره خورده است، دوستی مدیر جوان این پالایشگاه بود و در زمان مسئولیت‌اش به ایرانی سازی و صادرات بنزین از این پالایشگاه دست یافت.

حضور در ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری سال 1400

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 دوستی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی سعید محمد منصوب شد؛ اما رد صلاحیت محمد و حمایت وی از رئیسی سبب شد تا دوستی سخنگوی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی شود.

یک سهم خواهی دیگر

تقریبا تمام چهره‌های مطرحی که از رئیسی حمایت کرده بودند به نوعی صاحب مقام و مسئولیت شدند. سعید محمد و مهدی دوستی که رفاقت دیرینه‌ای با یکدیگر دارند به ترتیب به دبیر مناطق آزاد کشور و استانداری هرمزگان منصوب شدند.

جالب این که رئیسی سابق بر این گفته بود که از اعضای ستاد انتخاباتی‌اش در دولت استفاده نمی‌کند و اکنون خلاف این موضوع رخ داده است. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که هیچ‌گونه انتقادی به رئیس‌جمهور به دلیل چنین انتصاباتی مطرح نمی‌شود.

مخالفت مجمع نمایندگان استان هرمزگان

انتخاب دوستی به عنوان استاندار هرمزگان یک حاشیه دیگر نیز داشت و آن مربوط به مخالفت نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با این انتخاب دولت است.

احمد مرادی، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در این خصوص گفته است که "در انتخاب مهدی دوستی به عنوان استاندار هرمزگان هیچ مشورتی با مجمع نمایندگان صورت نگرفت و عدم توجه به خواسته مردم بی حرمتی دولت به هرمزگان و مردمانش است."

نماینده هرمزگان در مجلس گفته است که "با این شرایط هیچ یک از اعضای مجمع نمایندگان در آئین تودیع و معارفه استاندار هرمزگان شرکت نکرده و همچنین در سفر احتمالی رئیس جمهور به استان هرمزگان، ایشان را همراهی نمی‌کنیم مگر اینکه نظر مردم از سوی دولت جلب و رضایت مردمی در این خصوص کسب شود."

البته بخشی دیگر از جامعه و خصوصا نیروهای جهادی موافق حضور دوستی با توجه تجربیات فراوان وی هستند.

مهدی دوستی که از طراحان طرح ضدتحریمی پتروپالایشگاه‌ها بوده، مدیریت ساخت بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان را بر عهده داشته است. پالایشگاهی که تماما ایرانی بوده و کشور را پس از خودکفایی در بنزین، به صادرکننده سوخت در منطقه تبدیل کرد.

دوستی از موثرترین نخبگان اجرایی کشور در صنعت نفت و گاز بوده که در مدت تصدی معاونت فنی هلدینگ نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) پروژه‌های راهبردی متعددی را در این حوزه به سرانجام رسانده است. ساخت پایانه صادراتی ماهشهر از دیگر نقاط برجسته کارنامه مدیریتی دوستی است.

ترکیب تخصص و جوانی، مهدی دوستی را به یک گزینه جدی برای تصدی مسئولیت‌های مهم تبدیل کرده بود و اکنون سکان قطب گردشگری و اقتصادی کشور به او سپرده شده است. انتصاب یک جوان نخبه‌ موثر در خنثی‌سازی تحریم‌ها، به سکانداری استان همجوار با تنگه هرمز به عنوان شاهراه انرژی غرب آسیا، حاوی پیام‌های روشن اقتصادی و امنیتی و گویای هوشمندی دولت سیزدهم در این انتخاب است.

364087