«شهر خاموش» به زودی مقابل دوربین

رضا محقق تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شهر خاموش» درباره زمان شروع فیلمبرداری این فیلم که کارگردانی آن را احمد بهرامی برعهده دارد، خبر داد.
تصویر «شهر خاموش» به زودی مقابل دوربین

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا محقق تهیه کننده فیلم سینمایی «شهر خاموش» که کارگردانی آن را احمد بهرامی برعهده خواهد داشت درباره داستان و ژانر این فیلم سینمایی گفت: این فیلم یکی از سه‌گانه های احمد بهرامی است که فیلم اول این سه‌گانه «دشت خاموش» بود. «شهر خاموش» نیز در امتداد فیلم قبلی است و قصه خانم سی‌وپنج ساله ای به نام «بمانی» را روایت می‌کند که به دلایلی به زندان می‌رود ‌‌و در ادامه راه درگیر اتفاقاتی با چند مرد می‌شود.

این تهیه کننده ادامه داد: «شهر خاموش» در مراحل پیش تولید قرار دارد و ببشتر عوامل پشت صحنه انتخاب شده اند و درحال حاضر مشغول مذاکره با بازیگرهای مختلف هستیم به ویژه بازیگر نقش اول زن قصه که تاثیر بسیار زیادی بر ساختار فیلم دارد. اگر شرایط و برنامه‌ریزی‌ها به درستی پیش برود از آذرماه کار را کلید می‌زنیم و فیلمبرداری آغاز می‌شود.

محقق در پاسخ به این پرسش که ایده همکاری با احمد بهرامی چگونه ایجاد شد و اساس شروع کار آن ها برای تولید «شهر خاموش» چه بود، گفت: من و احمد بهرامی دوستی دورادوری با یکدیگر داشتیم و پس از دیدن فیلم سینمایی «دشت خاموش» که بسیار از آن لذت بردم، علاقه‌مند به همکاری با وی شدم. درنهایت در جلساتی که داشتیم این همکاری مشترک به وجود آمد. اضافه بر این ها من جنس سینمای این کارگردان را دوست دارم و حس می‌کنم که بهرامی از کارگردانان ارزشمند سینمای حال حاضر ما است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شهر خاموش» درباره محل فیلمبرداری این فیلم عنوان کرد: لوکیشن فیلمبرداری یک محل اسقاط خودرو در خارج از شهر تهران است و از لحاظ بصری قرار است بسیار خاص و ویژه طراحی شود که در ادامه ما تصویری از شهر را در فیلم نمی‌بینم.

محقق در پاسخ به این پرسش که در ساخت فیلم سوم این سه‌گانه نیز حضور دارد یا خیر، گفت: درحال حاضر متمرکز بر ساخت «شهر خاموش» هستیم چراکه این فیلم در نوع پرداخت و نوع روایت کار جدیدی است و از نظر محتوا و فرم مسیر نویی را در پیش دارد، به همین دلیل الان با تمام توان درحال کار کردن روی این اثر هستیم. درباره همکاری های آینده و ساخت کارهای بعدی نیز حتما در زمان بهتری تصمیم می‌گیریم.

او ادامه داد: بهرامی فیلم سینمایی «شهر خاموش» را با همان نگاه و دیدگاه «دشت خاموش» مقابل دوربین می‌برد و احتمال اینکه این کار هم مثل اثر قبل به صورت سیاه سفید نمایش داده شود، وجود دارد اما تصمیم ما بر آن قطعی نیست.

محقق در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره فیلم «درب» به نویسندگی و کارگردانی هادی محقق که تهیه کنندگی آن را برعهده داشته است، توضیح داد: مراحل فنی و پایانی فیلم سینمایی «درب» تا پایان هفته تمام می‌شود و اولویت ما برای نمایش آن جشنواره ملی فیلم فجر است و پس از آن جشنواره های جهانی.

منبع: صبا

363488