سردار کرمی:

سران طوایف نقش مؤثری در پیشگیری از اختلافات طایفه‌ای دارند

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: سران طوایف نقش مؤثری در پیشگیری از اختلافات طایفه‌ای دارند.
تصویر سران طوایف نقش مؤثری در پیشگیری از اختلافات طایفه‌ای دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش از ظهر امروز همایش علما، سران و معتمدین طوایف با حضور مسئولان نظامی و انتظامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، سران طوایف و علمای اهل سنت در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) زاهدان برگزار شد.

سردار محمد کرمی در این مراسم بر حفظ اتحاد و انسجام علمای شیعه و سنی تاکید کرد و اظهار داشت: سران طوایف نقش مؤثری در پیشگیری از اختلافات طایفه‌ای دارند. درگیری‌ها و اختلافات طایفه‌ای با وساطت و پادرمیانی علما باید کمرنگ شده و از آسیب رسیدن به اعضای طایفه‌ها در درگیری‌ها کاسته شود.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیرو زمینی سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس یادآور حماسه خون شجاعت بود و آنچه در این دوران اتفاق افتاد عمل به دستورات اسلام بود، گفت: فرهنگ شکل گرفته و مدیریتی در آن زمان مدیریت قرآنی بود. در فرهنگ دفاع مقدس بن بستی وجود ندارد؛ امروز صهیونیست و استکبار دنبال اختلاف بین مسلمانان جهان است باید با وحدت و همدلی و نگاه قرآنی که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: همانطور که در دوران دفاع مقدس جنگ را مردم اداره کردند امروز اقتصاد باید مردمی باشد براین اساس باید به تشکیل این تعاونی‌ها توجه کنید و از سرمایه‌های طایفه‌ای خود برای پیشبرد پروژه‌های عقب افتاده استان استفاده کنید چرا که فرهنگ، زیرساخت اقتصاد است. امنیت پایدار و توسعه در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مکمل یکدیگر است و باعث می‌شود منطقه به سرعت با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان تغییر کند.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بر حفظ و تداوم وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرد و خواستار مداخله بیشتر علما در درگیری‌های طایفه‌ای با هدف ایجاد صلح و سازش شد.

مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن تشریح ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان وجود اقوام و مذاهب و علما و ریش سفیدان را باعث ابادانی و امنیت استان دانست و گفت: با کمک و همراهی معتمدان برای آبادی نقاط محروم استان تلاش خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

363336