زلزله گناوه تلفات جانی نداشت

فرماندار گناوه گفت: وقوع دو زمین لرزه بامداد روز جمعه در گناوه ۳ مصدوم بر جا گذاشت و خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.
تصویر زلزله گناوه تلفات جانی نداشت

به گزارش سایت خبری پرسون، در اولین ساعات بامداد روز جمعه ،۹ مهر ماه وقوع زمین لرزه شدید ۵.۲ ریشتر خواب را از چشم مردم گناوه و ساکنان روستاهای اطراف ربود و باعث ترس و وحشت مردم این شهرستان شد.

این زمین لرزه در ساعت ۴و ۴۵ دقیقه بامداد، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۲۹.۷۵ عرض شمالی و ۵۰.۴۹ طول شرقی ثبت شده است.

پس از زلزله ۵.۲ ریشتری بامداد جمعه، زلزله دیگری به بزرگی ۴.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و ۳ دقیقه و ۲۲ ثانیه امروز (جمعه) بندر گناوه را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۲۹.۸۱ عرض شمالی و ۵۰.۵۸ طول شرقی ثبت شده است.

این دو زمین لرزه در سحرگاه و زمانی که مردم در خواب بودند به وقوع پیوست و باعث ترس و وحشت مردم شد و در و پنجره‌های ساختمان‌ها را به شدت تکان داد و باعث شد مردم سراسیمه خود را به حیاط منزل و کوچه برساندند.

فرماندار گناوه ، با اشاره به وقوع دو زمین زلزله در بامداد جمعه در شهرستان گناوه گفت: نخستین زلزله به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت ۴:۴۵ دقیقه بامداد و زمین لرزه دوم با شدت ۴.۵ ریشتر ساعت ۶:۰۳ دقیقه صبح امروز در روستاهای بخش مرکزی گناوه ثبت شد.

غلامرضا مهرجو با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی و ارزیاب به مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: تا کنون بر اساس ارزیابی‌های اولیه خسارت خاصی گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: اعضای تیم‌های بحران از جمله هلال احمر، اورژانس، فوریت‌های پزشکی، دهیاران و بخشداران به محل زلزله اعزام شدند که در حال بررسی وضعیت روستاها و مشکلات آنان هستند.

مهرجو با اشاره به اینکه این زلزله چند نفر مصدوم در پی داشت بیان کرد: زمین‌لرزه ۵.۲ و ۴.۵ ریشتر بخش مرکزی گناوه منجر به مصدوم شدن ۳ نفر شد که در مراکز درمانی شهرستان تحت مداوا قرار گرفتند.

فرماندار گناوه گفت: با وقوع زمین لرزه‌ها ستاد مدیریت بحران شهرستان گناوه در آماده باش کامل قرار دارد.

عبدالعلی صیادی رئیس جمعیت هلال احمر گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در پی زلزله ۵.۲ ریشتری ۹ مهر ماه ۱۴۰۰ در شهرستان گناوه تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته تا این لحظه خوشبختانه زلزله خسارت جانی در بر نداشته و خسارت مالی هم گزارش نشده است.

363094