در نظام اسلامی هدف از تصدی مسئولیت خدمت به مردم است

امام جمعه یزد در آیین تودیع و معارفه استاندار یزد با بیان اینکه تفاوت نظام اسلامی با نظام های دیگر در این است که در اینجا هدف از تصدی مسئولیت حکومت نیست بلکه خدمت به مردم است گفت: حرکت در نظام اسلامی حرکت انبیا و اولیا  بوده و مسیر هم مسیر آنان است اصلا حرکت در نظام اسلامی خدمت به مردم، دین خدا، تکامل بشریت و دلدادگی به دین خدا از اصول کار مسئولان به شمار می رود.
تصویر در نظام اسلامی هدف از تصدی مسئولیت خدمت به مردم است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه یزد در آیین تودیع و معارفه استاندار یزد با بیان اینکه تفاوت نظام اسلامی با نظام های دیگر در این است که در اینجا هدف از تصدی مسئولیت حکومت نیست بلکه خدمت به مردم است گفت: حرکت در نظام اسلامی حرکت انبیا و اولیا بوده و مسیر هم مسیر آنان است اصلا حرکت در نظام اسلامی خدمت به مردم، دین خدا، تکامل بشریت و دلدادگی به دین خدا از اصول کار مسئولان به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: کسانی که به جز این مسیر حرکت کنند همه ارزش ها را از بین می‌برند در حالی که نظام اسلامی به دنبال احیای ارزش های انسانی است.

وی در ادامه به استاندار جدید توصیه کرد: با همت بلند و عدم اشتغال به کارهای کوچک همچنین تقسیم کارها امورات استان را پیش برده و در برابر مشکلات عقب نشینی نکند.

ناصری برخورداری از عزم راسخ و اجرای تصمیمات را از نشانه مسئولان نظام دانست و گفت: مسئول در جمهوری اسلامی نباید دچار ضعف رای باشد و زمانی که تصمیمی گرفت باید تصمیمش را عملی کند و البته وجود نظم در برنامه ها نیز از اهمیت فراوان برخوردار است.

امام جمعه یزد به وزیر کشور هم توصیه کرد: به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشته و سرمایه گذاری بر روی فرهنگ را از ضروریات بداند چرا که سرمایه گذاری در این حوزه از تحمیل هزینه های گزاف بر جامعه جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی افراد و نخبگان تاکید کرد و اظهار داشت: خیلی از نخبه ها و افراد با استعداد در کشور داریم که شناخته شده نیستند و بر همین اساس وقتی وزیر میخواهد استاندار انتخاب کند باید اطراف خود را نگاه کند.

امام جمعه یزد توکل بر خدا و ناامیدی از دیگران را از دیگر ویژگی های مسئولان نظم خواند و خاطر نشان ساخت: باید امید خود را به جز خدا از هر کشور و فردی قطع کنیم و تنها به ذات اقدس الهی در حل مشکلات توکل کنیم.

وی در پایان از تلاشهای استاندار سابق قدردانی کرد و گفت: طالبی به خوبی در مدیریت کرونا عمل کرد و با رعایت پروتکل ها مانع تعطیلی برنامه های مذهبی در استان شد.

حیران_استان یزد

363000