آبگرمکن‌‌های خورشیدی در روستاهای طارم نصب شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم از استفاده اهالی روستا‌های تازه‌کند و سرخ‌آباد از آبگرمکن‌های خورشیدی خبر داد و گفت: رفع مشکل نقص فنی آبگرمکن‌های خورشیدی بر عهده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیست.
تصویر آبگرمکن‌‌های خورشیدی در روستاهای طارم نصب شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، رضا احمدی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان طارم، اظهار کرد: روستا‌های تازه‌کند و سرخ آباد، از جمله روستاهای دور افتاده شهرستان طارم هستند که از آبگرمکن‌های خورشیدی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان طارم با بیان اینکه خانواده‌های ساکن در این روستاها به ناچار برای استفاده از آب گرم، درختان جنگل را قطع می‌کردند که به همت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اقدام به نصب و راه‌اندازی آبگرمکن‌های خورشیدی در این مناطق کرده‌‌ است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت بروز نقص فنی برای آبگرمکن‌ها قطعات مورد نیاز در دسترس نیست، تصریح کرد: درصورت بروز نقص فنی، اداره منابع طبیعی یک شماره تماس در اختیار شورای محل گذاشته شده است، تا در صورت بروز مشکل با شرکت تماس گرفته شود تا اقدام به رفع مشکل کند.

احمدی با بیان اینکه سرویس آبگرمکن‌های خورشیدی بر عهده شرکت‌ها است، گفت: شرکت مؤظف است در صورت بروز هر گونه مشکل فنی به صورت رایگان خدمات ارائه دهد، این در حالی است که در صورت شکسته شدن لوله شیشه‌ای که آب داخل آن توسط نور خورشید گرم می‌شود، فقط هزینه آن را باید شخصی که آبگرمکن‌ در پشت بام منزل وی نصب شده است، پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد خدماتی که برای آبگرمکن‌ها توسط شرکت باید ارائه می‌‌شد صورت نگرفته است، افزود: هزینه خرید، حمل، نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوده و روستائیان فقط هزینه لوله‌کشی از آبگرمکن به آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی را متحمل می‌شوند.

احمدی با بیان اینکه به غیر از دو روستای تازه‌کند و سرخ‌آباد، روستاهای چرزه و بندرگاه هم از آبگرمکن‌های خورشیدی استفاده می‌کنند، تاکید کرد: شورای محل باید در صورت بروز مشکل با شرکت تماس بگیرد و در این رابطه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری وظیفه‌ای ندارد.

منبع: فارس

350816