سید صالحی در گفت و گو با پرسون:

تراکتوری ها بدانند ای اف سی خانه خاله نیست / با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی مضحکه دست آسیایی ها شدیم

مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره شرایط نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.
تصویر تراکتوری ها بدانند ای اف سی خانه خاله نیست / با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی مضحکه دست آسیایی ها شدیم

مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری پرسون درباره انتخاب فیروز کریمی به عنوان سرمربی تیم فوتبال تراکتور اظهار کرد: کریمی نسبت به بازیکنان تراکتور شناخت بیشتری داشته است. به نظرم او تنها گزینه ای است که در این شرایط حساس تراکتور می تواند چاره ساز باشد.

او ادامه داد: شرایط تراکتوری ها پیچیده است و آنها نتوانستند بازیکن بگیرند و بازیکنان زیادی هم از دست دادند. به طور کلی وضعیت به صورتی است که امدیوارم هر 3 نماینده کشورمان بتوانند در آسیا موفق باشند و بتوانند از فوتبال کشورمان آبرو داری کنند.

سید صالحی گفت: تراکتوری ها به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی نتوانستند بازیکن بگیرند و برخی از بازیکنان تراکتور کرونا گرفتند و این موضوع شرایط را برای سرخپوشان تبریزی سخت تر می کند. به نظرم بحث بین مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه تراکتور این بوده که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند تا محروم نشوند.

کارشناس فوتبال بیان کرد: تیم تراکتور برنامه ریزی و تمرین درست و حسابی در این مدت نداشته است، به طور حتم حرفی برای گفتن نخواهد داشت. البته تیم های دیگر در آسیا برنامه ریزی و بازی های تدارکاتی داشتند و از آمادگی خوبی برخوردار هستند. به هر حال شرایط روحی و روانی تراکتور در این باره خیلی مهم است. فکر نمی کنم فیروز کریمی در این چند روز بتواند کار خاصی برای تراکتوری ها انجام بدهد و فقط می تواند از لحاظ روحی و روانی بازیکنان را آماده بازی با النصر کند.

او افزود: وضعیت فوتبال ما به صورتی است که بازیکنان ما در شرایط سخت و حساس کارهای بزرگی کردند و امیدوارم این اتفاق برای 3 نماینده کشورمان رخ بدهد.

سید صالحی درباره مخالفت ای اف سی با اضافه کردن بازیکن به لیست آسیایی تراکتور گفت: به قول معروف "خانه خاله نیست." کارهای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه ریزی شده است و آنها مثل ایرانی ها نیستند که در دقیقه 90 یادشان بیفتد که چکار می خواهند کنند. آنها از سال های قبل کمیته برگزاری مسابقات تشکیل می دهند و برای شرایط سخت راهکار پیش بینی کردند. تراکتوری ها تصور کردند که ای اف سی در دقیقه 90 قبول می کند که لیست آسیایی شان تغییر یابد. سرخپوشان تبریزی باید بدانند که همه چیز راحت نیست و قانونمند است.

کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد: بازی های فوتبال در مجامع بین المللی شرایط و چارچوب خاص خود را دارد و معلوم بود که درخواست تراکتوری ها را قبول نمی کنند. تیم الهلال فصل گذشته به علت تعداد زیاد بازیکنان کرونایی اش از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد. مسئولان ای اف سی با هیچ کس تعارفی ندارند. درست است که تیم های عربی با ای اف سی رایزنی بیشتری دارند و از کرسی های زیادی برخوردار هستند و قانون را به نفع خود رقم می زنند.

او درباره اینکه مالکیت باشگاه تراکتور بعد از بازی با تیم النصر واگذار می شود، گفت: این بحث مدیریتی محسوب می شود. زنوزی مالک باشگاه تراکتور است و خودش هم تصمیم می گیرد که این باشگاه را بفروشد یا نه! امیدوارم اتفاقات خوبی رخ بدهد و ارزش هواداران تراکتور خیلی بیشتر از این مسائل است.
سید صالحی درباره وضعیت تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: تیم پرسپولیس با وجود جدایی نوراللهی و کنعانی زادگان توانست بازیکنان خوبی را جانشین این نفرات کند. همچنین سرخپوشان توانستند شاکله اصلی خود را تا حد ممکن حفظ کند. شرایط پرسپولیس نسبت به تیم های استقلال و تراکتور خیلی بهتر است.

کارشناس فوتبال بیان کرد: این موضوع برای فوتبال ما خوب نیست که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه های ما بسته می شود. ما مضحکه دست آسیایی ها می شویم. فوتبال ما در آسیا اول است و این موضوع زیبنده نیست که باشگاه های ما با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه شوند. امیدوارم با حضور سجادی اتفاقات خوب در ورزش کشورمان رخ بدهد.

او درباره وضعیت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: تیم استقلال مدتی بود که در نقل و انتقالات دچار حاشیه شده بود. تناقض هایی بین اظهارات مدیرعامل و سرمربی استقلال هم وجود داشت. آبی پوشان بازی سختی برابر الهلال دارند اما تیم های ما برابر تیم های عربی خوب بازی می کنند. بازیکنان تیم های عربی اعتماد به نفس بالایی دارند و اشتباهات زیادی می کنند و این موضوع یک فاکتور مثبت است تا ما به آنها ضربه بزنیم. البته عربها تدارک بیشتری برای آسیا می بینند و شرایط آنها با ما در این باره فرق می کند. بازیکنان ایرانی در شرایط سخت کارهای فوق العاده ای انجام می دهند و فعل خواستن را به خوبی صرف می کنند.

سید صالحی گفت: تیم استقلال تاجیکستان تیم مرموز و جنگنده ای است چرا که در گروهی که تیم الهلال هم بود در نهایت توانست به عنوان تیم اول گروه صعود کند.

کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد: امیدوارم کادر فنی تیم های استقلال، پرسپولیس و تراکتور بتوانند بازیکنان خود را از لحاظ روحی و روانی آماده مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنند.

338960