پرسون گزارش می‌دهد:

علت برکناری امام جمعه عدالت‌خواه لواسان چیست؟

امام جمعه لواسان پس از 7 سال با وجود اقدامات مثبت و انقلابی از امامت نماز جمعه این منطقه کنار گذاشته شده که این تصمیم سبب اعتراضاتی از سوی مردم شده است. 
تصویر علت برکناری امام جمعه عدالت‌خواه لواسان چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام سید سعید لواسانی، امام جمعه وقت لواسان اعلام کرده بود که جمعه شهریور آخرین نماز جمعه را بعد از هفت سال در این منطقه اقامه می‌کند و با نظر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه این بار از دوش وی برداشته شده است. به عبارت دیگر این امام جمعه خبر از برکناری خود داد. این موضوع به دلیل سوابق لواسانی مورد توجه، انتقاد و اعتراض قرار گرفت.

لواسانی بعد از برکناری طی توئیتی به این موضوع پرداخت: "‌به بنده ایراد می‌گرفتند که تو امام جمعه متعارفی نیستی. گفتم: خودم انتخاب کردم که از این کلیشه‌ها بیرون باشم. من انقلابی وفادار به اهداف امام هستم، به این دلیل باید سد محافظه‌کاری خیال‌پردازانه و مصلحت‌اندیشی خانمانسوز را می‌شکستم."

آخرین خطبه

حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه در لواسان اظهار کرد: "شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعه، تصمیم گرفت بندۀ حقیر را کنار بگذارد، بنده به مسؤولان آن‌جا عرض کردم که تصمیم‌ با شما است و بنده هم به تصمیم شما احترام می‌گذارم. دوستان زیادی به انحاء مختلف نسبت به این تصمیم اعتراض داشته و دارند اما باید مراقب باشیم که در دام بی‌تقوایی و بی‌عدالتی نیفتیم چرا که انتقاد و پرسش با توهین و بی‌احترامی و زیرسوال‌بردن همۀ خدمات و تلاش‌های یک‌‌ فرد و یک نهاد‌ فرق دارد."

همچنین وی تاکید کرده است که "اگر سخن، گله و انتقادی داریم بیان می‌کنیم اما تخریب و توهین و امثال آن خلاف مرام اسلام است و هرگز نباید در زبان و گفتار ما باشد."

سوابق امام جمعه سابق لواسان

سوابق مبارزه لواسانی با فساد در منطقه لواسان به ویژه نقش وی در رابطه با شهرک باستی هیلز برجسته است. وی افشاگری‌های متعددی در خصوص زمین خواری در این منطقه داشته است. به نظر می رسد که مافیای فساد و قدرت در برکناری وی نقش دارند و گرنه چرا باید امام جمعه عدالت‌خواه، انقلابی و فسادستیز و مورد علاقه مردم منطقه برکنار شود؟

اعتراضات به برکناری امام جمعه لواسان

روز گذشته پس از اقامه آخرین نماز جمعه توسط حجت الاسلام سید سعید لواسانی در لواسان که با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، برخی از مردم و دانشجویان نسبت به برکناری وی اعتراض کردند.

آنها با به دست گرفتن پلاکارد‌هایی با محتوای "نماز جمعه یک عبادت سرتاپا سیاسی است"، "لواسان را حیات خلوت زمین‌خواران نکنید" ، "از رحیم پور ازغدی تا سید سعید لواسانی، حذف صدای عدالت‌خواهان" ، "حذف صدای عدالت از لواسان" ، "راه زمین‌خواران را هموار نکنید" ، "نماز جمعه جایگاه امر به معروف و نهی از منکر است نه تقویم‌خوانی" و "محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است" اعتراض خود را نسبت به تصمیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اعلام کردند.

همچنین مردم خواستار پاسخگویی و شفافیت این موضوع از سوی حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه جمعه هستند. این مقام مسئول تا به حال صحبتی در این زمینه نداشته است.

338958