رییس هیات سوارکاری استان زنجان خبر داد:

برگزاری مسابقات پرش با اسب؛ منوط به خروج از وضعیت قرمز

رییس هیات سوارکاری استان زنجان بان اینکه برگزاری مسابقات پرش با اسب؛ منوط به خروج از وضعیت قرمز است بیگفت: اگر وضعیت کرونایی زنجان به شکل نارنجی درآید در این صورت مسابقات استانی پرش با اسب به میزبانی شهر زنجان برگزار خواهد شد.
تصویر برگزاری مسابقات پرش با اسب؛ منوط به خروج از وضعیت قرمز

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، محمدرضا رجبی خمسه،رییس هیات سوارکاری استان زنجان افزود: هرچند در وضعیت قرمز کرونا نیز برگزاری رقابت‌های سوارکاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هیچ منعی نیست اما با این وجود باشگاهداران صلاح را در این می بینند که تا عادی شدن شرایط از شرکت در مسابقات پرهیز کنند تا خطر ناشی از این بیماری منحوس، سلامت ورزشکاران و دست اندرکاران با تهدید مواجه نکند.

وی اظهار داشت: قرار است هیات سوارکاری زنجان طبق برنامه تدوین شده، مهر ماه امسال مسابقات باشگاهی پرش با اسب را برگزار کند که اگر وضعیت کرونایی همچنان به رنگ قرمز باشد به آبان یا آذر ماه موکول خواهد شد تا شاید وضعیت رنگ بندی تغییر کند.

رجبی خمسه افزود: برگزاری این مسابقات در صورت مساعد شدن شرایط کرونایی نیز بسته به وضعیت جوی استان خواهد داشت و اگر هوا گرم و مساعد باشد نسبت به برگزاری رقابت ها اقدام خواهد شد و در غیر این صورت با سرد شدن هوا این اتفاق نخواهد افتاد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت و تمرین سوارکاری در این استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود و اینکه ورزشکاری در محل باشگاه دچار این بیماری شود تاکنون هیچ موردی به هیات گزارش نشده است.

رییس هیات سوارکاری استان زنجان گفت: قرار بود یک‌ دوره مسابقات استانی پرش با اسب، یک هفته مانده به عید قربان در محل باشگاه سوارکاری کالسکه طلایی برگزار شود اما با توجه به شرایط کرونایی و نگرانی از ابتلا ورزشکاران و دست اندرکاران حاضر در این رقابت ها به این بیماری منحوس، کنسل شد.

رجبی خمسه تعداد باشگاه‌های سوارکاری زنجان را ۱۶ باب اعلام کرد و با اشاره به اینکه زنجان از وجود ۲ باشگاه بزرگ برخوردار است که در هر کدام از آنها ۸۰ راس اسب نگهداری می‌شود، افزود: در حال حاضر اسب‌های ‌این استان از نژادهای مختلفی چون کرد، عرب، ترکمن، دوخون، پونی، آلمانی، سوئیسی، بلژیکی و هلندی، هستند.

رییس هیات سوارکاری استان زنجان با بیان اینکه ۱۰ باشگاه سوارکاری در شهرستان زنجان، ۲ باشگاه در شهرستان ابهر، سه باشگاه در شهرستان خرمدره و یک باشگاه نیز در شهرستان سلطانیه قرار دارد تصریح کرد: این باشگاه‌ها شامل اسواران، المپیک، دانشگاه زنجان، میثم، جوادیان، چاپار، رادمان، کالسکه طلایی، مینا و آسپا در شهرستان زنجان، باشگاه آرمادا و بهار در ابهر و الهام، سام خرمدره و ستاره خرم در شهرستان خرمدره و فارهه در سلطانیه، است.

منبع: ایرنا

338894