مدیر کل بازرسی لرستان تاکید کرد؛

واگذاری آگهی ‌ها از کانال ارشاد

مدیر کل بازرسی لرستان گفت: تمام آگهی ها باید از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شوند.
تصویر واگذاری آگهی ‌ها از کانال ارشاد

به گزارش پرسون از لرستان، سعید رازانی، مدیر کل بازرسی لرستان در جلسه‌ ای که با موضوع ساماندهی آگهی ها برگزار شد، بیان داشت: به منظور حفظ حقوق، جایگاه و شان رسانه و نیز حفظ عدالت در نشر آگهی‌ ها از این پس تمام آگهی‌ ها فقط باید از کانال اداره ارشاد واگذار شوند.

وی افزود: این قانون در راستای افزایش نظارت و عدالت اجرا می‌شود لذا با هر دستگاه اجرایی که از این قوانین و مقررات تخطی کند برخورد خواهد شد.

در ادامه این جلسه احمد کاظمی، مسئول امور مطبوعات لرستان ضمن تقدیر از مدیر کل بازرسی لرستان در بحث ساماندهی آگهی‌ها، تصریح کرد: بنا شده تمام ادارات دولتی آگهی‌ های خود را از طریق ارشاد توزیع کنند تا حقوق خبرنگاران تضییع نشود.

وی خاطرنشان کرد: برابر بند (۵) ماده (۲) قانون شرح و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب مجلس شورای اسلامی، توزیع آگهی‌ های دولتی صرفاً با مجوز (م الف) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان پذیر است که این موضوع شامل تمام دستگاه‌ های اداری، نهادهای انقلابی، نهاد های عمومی و غیر دولتی، شهرداری‌ها، دستگاه‌های قضایی_ نظامی و انتظامی خواهد بود.


مسئول امور مطبوعات لرستان با انتقاد از دو دستگاه اجرایی در لرستان بیان کرد: ما از بازرسی درخواست کردیم به این موضوع ورود کند تا مشخص شود چرا آگهی ها را از طریق ارشاد توزیع نمی کنند و چه نفعی برای این ها دارد که این قانون را نقض می‌کنند؟!


وی اضافه کرد: بناست با همکاری مدیریت جدید در شهرداری خرم‌آباد از این پس، توزیع آگهی ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان پذیر باشد؛ اگر بناست رسانه‌ های تاثیرگذار با رعایت عدالت به حق خود برسند باید برای دفاع از حقوق آنها تلاش کنیم چون رسانه‌ ها ابزار قدرت جامعه هستند.

کاظمی در پایان عنوان کرد: کیفیت و محتوای نشریات لرستان هم باید با برنامه ریزی بالاتر برود، تا رسانه‌ های لرستان وامدار ادارات نباشند.

338661