مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

صنعت چاپ؛ برای حضور فعالانه در عرصه رقابت نیازمند بروزرسانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از لزوم بروزرسانی صنعت چاپ در این استان برای حضور فعالانه در عرصه رقابت، خبر داد.
تصویر صنعت چاپ؛ برای حضور فعالانه در عرصه رقابت نیازمند بروزرسانی است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، محمدربیع احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شامگاه دوشنبه در دیدار با شماری از فعالان صنعت چاپ استان افزود: چاپ از صنایع مهمی است که در حوزه های مختلف مانند فرهنگ نقش مکمل دارد.

وی ادامه داد: صنعت چاپ با فرهنگ جاری جامعه در ارتباط است و برای توسعه فرهنگی منطقه باید از این صنعت حمایت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: چاپ به عنوان صنعتی که در فضای صنایع و فراصنایع و حوزه محصولات و خدمات نقش‌های قابل توجهی داشته و دارد، امروز تنها به عنوان یک صنعت مطرح نیست بلکه به عنوان یک فراصنعت مطرح است.

احمدخانی با بیان اینکه صنعت چاپ در فضای جهانی و بین‌المللی به عنوان یک حوزه مولد اقتصاد ارزش افزوده بالا مطرح است، عنوان کرد: صنعت چاپ در کشور ما نیز به عنوان حوزه‌ای که دارای فضای اشتغال قابل توجه است اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: صنعت چاپ به عنوان یک صنعت، یک عامل تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و هم به دلیل مناسباتی که با عرصه فرهنگ داشته و دارد باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و روز ملی صنعت چاپ فرصتی است هم برای اینکه اهالی چاپ گرد هم بیایند و عملا فرصت‌ها، تهدیدها و آسیب‌های موجود را رصد کنند.

احمدخانی با اشاره به فعالیت مطلوب فعالان صنعت چاپ استان گفت: باید تلاش شود با همکاری اتحادیه، دوره‌های آموزشی مربوط برگزار شود تا بتوانیم در این زمینه به روز باشیم تا فعالانه به رقابت بپردازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بنا بود برنامه مفصلی در ارتباط با روز صنعت چاپ در استان برگزار شود که به علت شرایط کرونایی این امر میسر نشد.

در حال حاضر اتحادیه چاپخانه‌داران زنجان حدود ۱۷۰ عضو فعال دارد.

منبع: ایرنا

337937