مدیرجهاد کشاورزی ماهنشان:

طرح هر روستا یک محصول در ماهنشان اجرایی شد/ پرداخت ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به زعفران کاران

مدیرجهاد کشاورزی ماهنشان گفت: طرح هر روستا یک محصول در ماهنشان اجرا شده و تاکنون ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به زعفران کاران پرداخت شده است.
تصویر طرح هر روستا یک محصول در ماهنشان اجرایی شد/ پرداخت ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به زعفران کاران

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، عجملو مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان از اجرای طرح هر روستا یک محصول در ماهنشان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح بیش از ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به زعفران کاران این منطقه پرداخت شده است.

او بابیان اینکه امسال ۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه زیرکشت زعفران رفته است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۶۰ کیلوگرم کلاله خاص از زمین های کشاورزی ماهنشان برداشت شود.

عجملو با اشاره به اینکه ۱۸ بهره‌بردار زعفران در این منطقه مشغول به کار هستند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و جذب اعتبار ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی، بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ تُن پیاز زعفران مرغوب برای کشاورزان شهرستان تأمین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان به مزیت های کاشت زعفران اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به نیاز آبی‌کم و ارزش اقتصادی بالای زعفران، یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان زنجان توسعه کاشت این محصول است.

او افزود: توسعه صنایع بسته‌بندی و صادرات مکمل کاشت زعفران است که می‌تواند موجب اشتغالزایی و توسعه اقتصادی شود.

عجملو ادامه داد: زعفران کشت شده در سال اول قابلیت تولید یک و نیم کیلوگرم زعفران در هکتار را داشته و با توجه به اینکه زعفران گیاهی چندساله بوده و تا ۷ سال تولید اقتصادی دارد در سال‌های بعد توان بازدهی ۵تا ۷ کیلوگرم در هکتار را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

337628