این 5 ارز دیجیتالی را در هفته جاری رصد کنید!

(BTC) تا این لحظه توانسته است سطح 51000 دلار عبور کند،و از سوی دیگر آلتکوین ها از گام های قدرتمند اتریوم (ETH) پیروی می کنند، زیرا بزرگترین آلتکوین بازار، روز 4 سپتامبر (13 شهریور) به 4000 دلار رسید. در پی این اتفاق مهم، دامیننس اتر به بالای 20 درصد رسید، در حالی که دامیننس بیت کوین در همین زمان تا مرز 41.1 درصد کاهش یافت.

تصویر این 5 ارز دیجیتالی را در هفته جاری رصد کنید!

به گزارش سایت خبری پرسون، با این حال، بلاتکلیفی بیت کوین طی چند روز گذشته باعث نشد استراتژیست ارشد بلومبرگ، مایک مک گلون (Mike McGlone) دیدگاه خود مبنی بر هدف 100000 دلاری برای بیت کوین و تراز 5000 دلار برای اتر را تغییر دهد.

به غیر از دو ارز رمزنگاری شده برتر بازار، بخش توکن های غیرمثلی (NFT) نیز از ماه جولای (تیر و مرداد) توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. البته جوردن فینست ( Jordan Finneseth)، یکی از همکاران کوین تلگراف اخیراً اظهار داشته است که عواملی همچون کاهش اخیر در حجم معاملات این بخش می تواند نشان دهنده چرخش سرمایه از NFTها به بخش امورمالی غیرمتمرکز باشد.

با توجه به توضیحات فوق، قصد داریم در ادامه مطلب نمودارهای 5 ارز رمزنگاری شده برتر که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد بهتری داشته باشند را با یکدیگر مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

BTC/USDT

روز سوم سپتامبر (12 شهریور) بیت کوین از مقاومت 50500 دلاری عبور کرد و به 51000 دلار رسید، اما فیتیله بلند کندل استیک آن روز نشان دهنده عدم خرید کافی در سطوح بالاتر است. پس از آن الگوی کندل دوجی روز 4 سپتامبر (13 شهریور) را دیدیم که نشان دهنده بلاتکلیفی میان گاوها و خرس ها بود.

واگرایی منفی در شاخص مقاومت نسبی (RSI) نشان می دهد که مومنتوم صعودی احتمالاً در حال تضعیف است اما میانگین های متحرک صعودی نشان می دهند که مسیر صعودی با کمترین مقاومت روبرو می باشد.

در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD بالاتر از یک خط روند نزولی عمده با مقاومتی نزدیک به 50000 دلار قیمت شکسته شد. این جفت ارز به خوبی از سطح 51000 و 51500 دلار عبور کرد. با قیمتی نزدیک به 52000 دلار معامله شد و بالاترین سطح قیمت خود را در نزدیکی 51950 دلار تشکیل داد.

در مقابل، اگر قیمت از منطقه مقاومت 50500 دلار تا 51000 دلار کاهش یابد، احتمال ریزش این جفت ارز تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (47998 دلار) وجود دارد.

این یک سطح حمایتی مهم برای گاوها است زیرا در صورت شکست آن، این جفت ارز ممکن است برای چند روز در محدوده 46200 تا 50500 دلار باقی بماند. شکست و بسته شدن قیمت زیر سطح 46200 دلار می تواند این جفت ارز را به میانگین متحرک ساده 50 روزه (43.291 دلار) برساند.

قیمت در محدوده ای بین 20-EMA و منطقه مقاومت بالاسری معامله شده است. تنگ تر شدن این محدوده احتمالاً به زودی منجر به شکستی قوی منجر خواهد شد. اگر خریداران قیمت را بالای 51000 دلار نگه دارند، مومنتوم صعودی افزایش می یابد، که به نوبه خود، نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است.

در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین های متحرک کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها به شدت از منطقه مقاومت بالاسری دفاع می کنند. این وضعیت می تواند قیمت را تا 46200 دلار کاهش دهد. بازگشت از این حمایت می تواند این جفت ارز را برای مدت بیشتری درون این بازه محدود نگه دارد، اما شکست قیمت زیر این سطح حمایتی نشان می دهد که گاوها کم کم کنترل خود بر بازار را از دست می دهند.

LTC/USDT

گاوها در تلاش هستند تا لایت کوین (LTC) را به بالای مقاومت 225.30 دلاری برسانند و در همان منطقه حفظ کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، یک الگوی کف گرد تشکیل می شود که می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

فیتیله بلند روی کندل روز 4 سپتامبر (13 شهریور) نشان می دهد که در نزدیکی مقاومت بالاسری فشار فروش زیاد بوده است اما نکته مثبت این است که گاوها خیلی میدان را خالی نکرده اند. آنها دوباره تلاش می کنند تا بر مانع موجود غلبه کنند.

اگر آنها بتوانند قیمت را بالای تراز 225.30 دلار حفظ کنند، جفت ارز LTC/USDT می تواند حرکت صعودی خود به سمت تراز 300 دلار و سپس، هدف الگو در تراز 347.30 دلار را آغاز کند. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (184 دلار) و قرار گرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این دیدگاه صعودی باطل می شود.

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که خرس ها سعی کرده اند حرکت صعودی را در مقاومت 225.30 دلاری متوقف کنند اما گاوها تسلیم نشدند. این وضعیت نشان می دهد که خریداران همچنان با هر بار افت قیمت مشغول خرید می شوند.

هر دو میانگین متحرک رو به افزایش هستند و RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می دهد گاوها کنترل اوضاع را در دست دارند. شکست و بسته شدن قیمت بالای تراز 225.30 دلار می تواند راه را برای رالی این ارز تا مرز 250.40 دلار باز کند. برعکس، شکست و بسته شدن قیمت زیر 20-EMA اولین نشانه ضعف و کاهش قیمت خواهد بود.

FIL/USDT

قیمت توکن FIL دیروز بالاتر از مقاومت 98 دلاری شکست و به این ترتیب، یک الگوی کف گرد را تکمیل کرد، که نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید است. قیمت هدف در این الگو، تراز 156 دلار است.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (79 دلار) شیبی صعودی دارد و RSI به بالای 81 رسیده است، که نشان دهنده احتمال تغییر روند است. معمولاً شکست مقاومتی از یک الگوی اصلی با لمس دوباره سطح شکست همراه است. در این حالت، قیمت ممکن است دوباره تا 98 دلار کاهش یابد.

اگر گاوها تراز 98 دلار را به یک حمایت خوب تبدیل کنند، جفت ارز FIL/USDT می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. برعکس، اگر خرس ها قیمت را به زیر 98 دلار برسانند و در همان منطقه نگه دارند، نشان می دهد که شکست اخیر یک تله گاوی بوده است. پس ممکن است این جفت ارز تا مرز میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد.

اگر قیمت از این حمایت جهش کند، گاوها بار دیگر سعی می کنند قیمت را به بالای مقاومت بالاسری برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند. از طرفی، خرس ها برای برتری یافتن در بازار باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند.

نمودار 4 ساعته وجود مومنتومی قدرتمند به نفع خریداران را نشان می دهد. این اتفاق باعث شده است، RSI به عمق قلمرو اشباع خرید سوق داده شود که نشان دهنده احتمال اصلاح یا تحکیم جزئی قیمت در کوتاه مدت است.

اگر گاوها راحت تسلیم نشوند، نشان می دهد که معامله گران سود خود را رزرو نمی کنند، زیرا پیش بینی می کنند سقف قیمت بعدی در سطوحی بالاتر ثبت شود. این امر احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می دهد.

با این حال، به احتمال زیاد خرس ها برنامه های دیگری دارند. آنها سعی می کنند قیمت را به زیر 98 دلار بکشانند و گاوهای مهاجم را به دام بیاندازند.

FTT/USDT

قیمت توکن اف تی ایکس با نام اختصاری FTT روز اول سپتامبر (10 شهریور) بالاتر از رکورد قبلی خود در تراز 63.13 دلار شکسته شد و روز بعد به بالاترین سطح تاریخی خود در 70.72 دلار رسید. البته گاوها نتوانستند قیمت را بالاتر از سطح شکست در تراز 63.13 دلار حفظ کنند.

این نشان می دهد که خرس ها هنوز تسلیم نشده اند و سعی می کنند حرکت صعودی را به هر شکل متوقف کنند. واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که مومنتوم صعودی احتمالاً کند می شود.

اگر خرس ها قیمت را به زیر 57.93 دلار بکشانند، جفت ارز FTT/USDT می تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (53 دلار) کاهش یابد. یک جهش قوی از این سطح نشان می دهد که گاوها هنگام افت قیمت، در حال خرید هستند. سپس خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را از محدوده مقاومت 63.13 دلار به 70.72 دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می تواند به 84 دلار هم برسد.

اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، این دیدگاه مثبت باطل می شود. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست اخیر قیمت بالای سطح 63.13 دلار یک تله گاوی بوده است.

نمودار 4 ساعته تشکیل یک الگوی مثلث نزولی را نشان می دهد که با شکست و بسته شدن قیمت زیر تراز 59 دلار کامل می شود. هدف این الگوی نزولی تراز 47.50 دلار است. مسطح بودن 20-EMA و قرار گرفتن RSI درست بالای نقطه میانی مزیت به خصوصی برای گاوها و خرس ها ندارند.

اگر خریداران قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از خط روند نزولی کشانده و در همان سطح حفظ کنند، این الگوی نزولی باطل می شود. پس از آن ممکن است قیمت به 65 دلار و 70.72 دلار برسد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این سطح می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند.

IOTA/USD

قیمت آیوتا (MIOTA) با جهشی شارپی از 0.96 دلار روز 1 سپتامبر (10 شهریور) به 2.08 دلار در روز 4 سپتامبر (13 شهریور) افزایش یافت. این حرکت صعودی باعث شد شاخص مقاومت نسبی (RSI) به بالای 82 برسد که نشان می دهد که این افزایش قیمت در کوتاه مدت بیش از حد ادامه یافته است.

جفت ارز MIOTA/USDT در حال حاضر شاهد رزرو سود است و ممکن است در سطح فیبوناچی 38.2٪ در سطح 1.64 دلار به اولین حمایت برسد. بازگشت قوی از این سطح نشان می دهد که معامله گران با هر بار کاهش جزئی قیمت اقدام به خرید می کنند.

پس، گاوها یکبار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای 2.08 دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز می تواند شتاب خود را افزایش داده و به 2.40 دلار و سپس 2.67 دلار برسد.

در مقابل، اگر خرس ها قیمت را به زیر 1.64 دلار بکشانند و در همین سطح حفظ کنند، مانع بعدی می تواند در محدوده ای بین فیبوناچی های اصلاحی 50 درصد در تراز 1.51 دلار و 61.8 درصد در تراز 1.38 دلار قرار بگیرد. اصلاح عمیق تر قیمت می تواند شروع مرحله بعدی از این روند صعودی را به تاخیر بیندازد.

فیتیله بلند روی نمودار 4 ساعته بالاتر از سد روانی موجود در تراز قیمت 2 دلار نشان می دهد که خرس ها تلاش میکنند با قدرت از این سطح دفاع کنند. رزرو سود ممکن است قیمت را تا مرز 20-EMA کاهش دهد، که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل خواهد کرد.

اگر قیمت با قدرت از 20-EMA بازگردد، نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت هستند و گاوها هنگام افت قیمت مشغول انباشت این دارایی می باشند. سپس خریداران سعی می کنند با افزایش قیمت تا سطوحی بالاتر از 2.08 دلار روند صعودی را از سر بگیرند.

شکست و بسته شدن قیمت زیر 20-EMA اولین نشانه از ضعف حرکت این ارز خواهد بود. این اتفاق می تواند راه را برای کاهش بیشتر به سمت 1.50 دلار باز کند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: cointelegraph

337544