رسیدگی به یکهزارو ۵۳۷ شکایت حوزه کالا و خدمات در استان بوشهر

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهراز مورد رسیدگی قرار گرفتن یکهزار و ۵۳۷ شکایت در حوزه کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی این سازمان و ادارات تابعه در پنج ماه نخست امسال خبر داد.
تصویر رسیدگی به یکهزارو ۵۳۷ شکایت حوزه کالا و خدمات در استان بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا جمالی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع این شکایت‎‌ها، ۴۲۰ مورد به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی، ۱۲۵ فقره به مصالحه و جلب رضایت شاکیان منجر شد و مابقی نیز تخلفی از آنها محرز نشد.

وی بیان کرد: بررسی‌ وضعیت گزارش‌‎ها حاکی از آن است که بیشترین شکایت دریافی در حوزه کالا مربوط به نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل و سیمان است.

جمالی اظهارداشت: در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاوران املاک و نصب آسانسور است.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلف‎‌های کشف شده به ترتیب شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، رعایت نشدن شیوه‌‎نامه‌های بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و رعایت نشدن ساعت کاری در صنف نانوایان است.

جمالی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

منبع: ایرنا

337385