رونق در مرز با تامین زیرساخت‌ها

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به راه اندازی دستگاه ایکس ری در گمرک ماهیرود، اشاره کرد و گفت: با ارتقای این دستگاه‌ها تجارت در مرز رونق بیشتری می‌گیرد.
تصویر رونق در مرز با تامین زیرساخت‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، حسن رحیمی‌زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همواره به ارتقای شاخص‌های تبادلات تجاری فکر کرده‌ایم و این امر همواره و همیشه مدنظر ما بوده است.

وی با تاکید بر قانونمند بودن و نظم داشتن مبادلات تجاری در مرز ماهیرود، بیان کرد: افغانستان به دنبال افزایش تبادلات با ایران است و امیدواریم بتوانیم سهم افزایشی صادراتی را در بازار افغانستان حفظ کنیم؛ همانگونه که تاکنون با تحولات افغانستان سطح افزایشی مبادلات را نسبت به سال قبل حفظ کرده‌ایم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی دستگاه ایکس ری در گمرک ماهیرود، افزود: این دستگاه با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان تا دی ماه سال جاری مستقر خواهد شد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه گمرک کشور نیز ۲۳ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز اختصاص داده است، یادآور شد: در حال حاضر تجار در بلاتکلیفی هستند و امیدواریم با تلاش بیشتر شرایط بهتر شود.

رحیمی‌زاده با اشاره بازگشایی دیگر بارارچه‌های مرزی، یادآور شد: موضوع بازگشایی بازارچه‌های یزدان، دوکوهانه و گلورده در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و درمیان از بدو ورود استاندار به استان در دستور کار قرار داشت و بنا به پیگیری‌های مستمر صورت گرفته، فعالیت تجاری و مبادلات مرزی به زودی در این بازارچه‌ها آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

337246