رئیس SEC به پارلمان اتحادیه اروپا:

رمزارز و فناوری مالی می تواند به اندازه اینترنت مخرب باشد

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، عملاً در پارلمان اروپا حاضر شد تا توصیه های سیاست خود را در مورد قانونگذاری رمزارزی به اشتراک بگذارد.

تصویر رمزارز و فناوری مالی می تواند به اندازه اینترنت مخرب باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، گنسلر در 1 سپتامبر(10 شهریور) در کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان، نقش فناوری های مالی را در جهانی شدن جریانات اقتصادی و تضعیف بازارهای ملی برجسته کرد:

“من فکر می کنم تحولی که ما در حال حاضر در آن زندگی می کنیم می تواند به اندازه اینترنت در دهه 1990 باشد.”

گنسلر بازارهای ارز دیجیتال 2.1 تریلیون دلاری را به عنوان یک دارایی “واقعاً جهانی” برجسته کرد و اظهار داشت: “کریپتو مرزی ندارد. این سرویس 24 ساعته در 7 روز هفته کار می کند. “

در حالی که گنسلر عمدتاً به همان مقرراتی که هفته ها می گفت پایبند بود، هنگامی که سیاستمدار فنلاندی، Eero Heinäluoma، از گنسلر در مورد ردپای محیطی مرتبط با دارایی های رمزارزی پرسید، به منطقه جدیدی منحرف شد.

این سیاستمدار خاطرنشان کرد که برق مصرفی شبکه بیت کوین بیشتر از هلند و سوئد است و از “کاهش کل انتشار گازهای گلخانه ای خودروهای برقی” فراتر می رود.

گنسلر در حالی که تلفات زیست محیطی بیت کوین را به عنوان یک “چالش” مهم توصیف می کند، به محبوبیت روزافزون شبکه های رمزارزی مبتنی بر اثبات سهام (PoS) (شامل اتریوم و کاردانو) اشاره کرد و نتیجه گرفت که نگرانی های مربوط به انتشار کربن رمزارزی وجود دارد. با افزایش پذیرش PoS، بیت کوین متمرکز می شود.

رئیس SEC بر لزوم توسعه چارچوب های قوی سیاست عمومی برای ایجاد تعادل بین حمایت از نوآوری در دارایی های رمزارزی و تأمین مالی غیر متمرکز با حفظ حمایت قوی از سرمایه گذاران تأکید کرد.

گنسلر تاکید کرد که سیستم عامل های دیفای “دسترسی مستقیم به میلیون ها سرمایه گذار” را بدون حضور واسطه ای بین مردم و پروتکل ارائه می دهد اما اشاره کرد که این امر با خطرات بزرگی همراه است. وی گفت که دیفای و ارزهای دیجیتال “مملو از کلاهبرداری و سوءاستفاده است” و بر آسیب پذیری عموم سرمایه گذاران در غیاب “تعهدات واضح حمایت از سرمایه گذاران در این سیستم عامل ها” تأکید کرد.

رئیس SEC همچنین نگرانی های مربوط به استیبل کوین را مورد تاکید قرار داد و برآورد کرد که تقریبا سه چهارم حجم معاملات رمزارزی شامل جفت شدن استیبل کوین ها می باشد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی باشد.

منبع:cointelegraph

336555