طرز تهیه چند پنکیک خانگی

پنکیک جزء گروه شیرینی و دسر است که در تابه پخته می شود در کنار برش هایی از میوه، شکلات، عسل و یا شیره افرا سرو می شود .
تصویر طرز تهیه چند پنکیک خانگی

به گزارش سایت خبری پرسون، پنکیک یکی از شیرینی های محبوب و خوشمزه میباشد که به عنوان یک میان وعده و دسر استفاده میشود. در ادامه چند طرز تهیه پنکیک را به شما آموزش خواهیم داد.

پن کیک (Pancake)، یک نوع کیک تخت تابه‌ای است که معمولا به‌صورت گرد و نازک آماده می‌شود. خمیر نشاسته‌ای پنیکیک به‌طور کلی شامل تخم‌مرغ، شیر و کره می‌شود و برای درست کردن آن، پس از آماده‌سازی خمیر، آن را در تابه با روغن یا کره سرخ می‌کنند. این‌گونه به‌نظر می‌رسد که پنکیک‌ها از دیرباز غذایی محبوب و متداول در میان جوامع بشری بوده‌اند.

نوع پخت و ساختار پنکیک‌ها در هر منطقه‌ای متفاوت است و بسته به منطقه جغرافیایی، پنکیک‌ها را همراه با مربا، عسل، شکلات، میوه، شیره درخت افرا و گوشت به‌عنوان صبحانه، عصرانه یا حتی شام به‌صورت گرم یا سرد مصرف می‌کنند؛ البته باید بدانید که پنکیک بیشتر به‌عنوان یک صبحانه آمریکایی شهرت دارد. تاریخچه‌ پخت این صبحانه خوشمزه به روم باستان برمی‌شود و در آن زمان، پنکیک با ترکیب آرد گندم، روغن زیتون، عسل و شیر تخمیر شده برای صبحانه سرو می‌شده است.

پنکیک ساده صبحانه

-مواد لازم برای دو نفر

  • یک و نیم پیمانه آرد همه منظوره
  • ۳ قاشق غذاخوری شکر
  • یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک
  • یک هشتم قاشق چای‌خوری پودر جوز هندی تازه
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری دارچین
  • ۲ عدد تخم‌مرغ بزرگ
  • یک و یک چهارم پیمانه شیر
  • نصف قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  • ۳ قاشق غذاخوری کره بدون نمک
  • انواع میوه خشک یا میوه تازه فصل، عسل، شکلات صبحانه یا خامه شکلاتی برای سرو
  • قهوه، شیر یا چای داغ برای سرو

-طرز تهیه پنکیک صبحانه

مرحله اول: آماده‌سازی خمیر پنکیک: آرد، شکر، بیکینگ پودر، نمک، دارچین و پودر جوز هندی را در یک کاسه نسبتا بزرگ بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس تخم‌مرغ‌های همدمای محیط را در ظرفی جداگانه بشکنید و خوب هم بزنید. در ادامه شیر و عصاره وانیل را به تخم‌مرغ‌ های زده شده اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

سه قاشق غذاخوری کره را در یک تابه روی حرارت ملایم گرم و آب کنید. سپس کره آب شده را در مخلوط شیر و تخم‌مرغ بریزید و خوب مخلوط کنید. وسط مواد خشک (مخلوط آرد) را باز کنید تا یک حفره ایجاد شود؛ سپس مواد تر (مخلوط شیر، کره و تخم‌مرغ) را داخل آن بریزید و هم بزنید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید مواد را به حدی هم بزنید تا مواد خشک و تر مخلوط شوند؛ زیرا در غیر این صورت پنکیک‌ها سفت می‌شوند. اگر در مایه پنکیک گلوله‌های کوچک دیدید، مشکلی ندارد.

مایه پنکیک شما باید حالت خمیر مانند داشته باشد و شل و آبکی نباشد.

مرحله دوم: سرخ کردن پنکیک صبحانه: تابه‌ای که کره را در آن آب کرده بودید را دوباره روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا گرم شود. سپس یک چهارم خمیر پنکیک را با یک ملاقه در کف ماهیتابه بریزید. پس از یک دقیقه پنیکیک را برگردانید تا طرف دیگر آن هم پخته و طلایی شود. پس از یک دقیقه پنکیک را از تابه خارج کنید و در ظرف سرو خود قرار دهید. دور هر پنکیکی که از تابه درمیاورید را با فویل بپوشانید تا پنکیک تا زمان سرو روی میز صبحانه سرد نشود و از دهان نیفتد.

این کار را تکرار کنید تا مایه پنکیک تمام شود. در حین سرخ کردن پنکیک‌ها اگر به کره بیشتری نیاز بود، در تابه کره بریزید. توجه داشته باشید که مایه پنکیک باید آن‌قدر پبزد که روی آن حباب تشکیل شود و سطح آن طلایی شود

مرحله سوم: سرو پنکیک: پنکیک‌ها را با انواع میوه خشک یا میوه تازه فصل، عسل، شکلات صبحانه یا خامه شکلاتی سرو کنید و از مزه کردن آن در کنار یک فنجان قهوه، شیر یا چای داغ لذت ببرید.

پنکیک مارپیچ دارچینی

می‌توانید با گرم کردن کره در اجاق شروع کنید. مخلوط کردن کره، شکر قهوه‌ای و دارچین قدم بعدی است. سپس آرد، پودر خمیر مایه و نمک را با هم ترکیب کنید. در انتها شیر، تخم مرغ و روغن را به آرامی هم بزنید. لازم نیست که مواد آن کاملا حل شوند؛ اگر گلوله‌های حل نشده در مخلوط وجود داشت مشکلی ندارد.

پنکیک مخملی قرمز

آرد، جوش شیرین، پودر شکر، نمک، شیر، کاکائو تلخ، شکر دانه ای، حدود ۲ قاشق غذاخوری رنگ خوراکی قرمز مایع، تخم مرغ و پودر خمیر مایه را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به صورت ورقه‌های تک لایه درآوردید و به مدت ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه بپزید.

پنکیک کره بادام زمینی

از یک کاسه متوسط ​​برای تهیه خمیر متشکل از آرد، شکر، پودر خمیر مایه، جوش شیرین، شیر، مقدار کمی نمک برای طعم بهتر، تخم مرغ و کره بادام زمینی استفاده کنید. قسمت‌های مرطوب مخلوط را با قسمت‌های خشک به هم بزنید تا مخلوط به خوبی یکنواخت شود. تابه را گرم کرده، روغن و سپس خمیر را درون تابه بریزید. برای هر پنکیک یک سوم فنجان خمیر لازم است. زمانی که یک طرف خمیر قهوه‌ای روشن شد آن را بچرخانید تا طرف دیگر نیز پخته شود.

پنکیک نوتلا

مواد لازم برای دو نفر

  • یک و نیم لیوان آرد سفید
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر
  • یک عدد تخم‌مرغ
  • یک لیوان شیر
  • ۲٫۵ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
  • ۵ گرم وانیل شکری
  • شکلات صبحانه یا نوتلا به مقدار لازم

-طرز تهیه پنکیک نوتلا

مرحله اول:

آماده‌سازی خمیر پنکیک: تخم‌مرغ و شکر را داخل یک کاسه مناسب بریزید و با همزن برقی مخلوط کنید تا یک مایه حجیم و کم‌رنگ داشته باشید. سپس شیر را اضافه گنید و برای ۳۰ ثانیه دیگر با همزن برقی هم بزنید. وانیل و بیکینگ پودر را در کاسه بریزید و با مواد مخلوط کنید. سپس آرد را کم کم و در چند مرحله در کاسه بریزید و با لیسک یا قاشق مواد را مخلوط کنید تا یکدست شوند و قوامی مانند قوام خمیر کیک به دست بیاورند.

مرحله دوم:

سرخ کردن پنکیک: یک تابه ترجیحا یک نفره کوچک را با کره یا روغن مایع کمی چرب کنید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس با قاشق کمی از مایه پنکیک را داخل تابه بریزید. در ادامه به سرعت مقداری شکلات صبحانه یا شکلات نوتلا روی پنیکیک بریزید و در آخر یک قاشق دیگر از مایه پنکیک را روی شکلات بریزید و اجازه دهید تا پنکیک خودش را بگیرد. پس از یک دقیقه، پنکیک را برگردانید و سمت دیگر آن را نیز برای یک دقیقه بپزید. سرخ کردن پنکیک باید روی حرارت ملایم گاز انجام شود تا پنکیک‌ها کاملا مغز پخت شوند.

مرحله سوم:

سرو پنکیک: پنکیک را به‌صورت سرد یا گرم، همراه با انوع میوه تازه یا خشک، عسل، کره آب شده و خامه سرو کنید.

پنکیک پنیر ریکوتا لیمویی با توت

در یک ظرف آرد، شکر و نمک و در ظرف دیگر زرده تخم مرغ، پنیر ریکوتا، کره، آب لیمو، چاشنی و وانیل را به خوبی با هم مخلوط کنید. سفیده‌های تخم مرغ را هم زنید تا سفت شوند و سپس درون مخلوط آرد بریزید تا خمیر پنکیک خوشمزه تان حاضر شود. چاشنی لیمو را فراموش نکنید، چرا که عطر بسیار خوبی به غذای تان می‌بخشد.

335692