گودرزی در گفت و گو با پرسون:

ایران در چارچوب منافع خودش پاسخ خواهد داد/ حق دفاع مشروع برای اعضای ملل متحد محفوظ است

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقداماتی صورت بگیرد که نتیجه‌اش منجر به ناامنی و ورود متغیرهای آشوب زا و خطر زا باشد قطعا جمهوری اسلامی ایران در چارچوب منافع خودش اقدامات محکمی انجام خواهد داد.
تصویر ایران در چارچوب منافع خودش پاسخ خواهد داد/ حق دفاع مشروع برای اعضای ملل متحد محفوظ است

مسعود گودرزی، عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون در خصوص ماده 51 منشور ملل متحد و حق دفاع مشروع ایران در مقابله با گروه های تروریستی و مسلحی که در خاک اقلیم کردستان عراق مستقر هستند، اظهار داشت: ایران معتقد است که اگر در مرزها و کشورهای همسایه اقداماتی صورت بگیرد که نتیجه آن علیه منافع و امنیت ملی ایران شود، حتما در قالب دفاع مشروع از تمامیت ارضی و امنیت ملی خود وارد عمل شده و واکنش نشان خواهد داد.

وی گفت: ایران همواره بر اساس حُسن همجواری و همسایگی در راستای ایجاد و گسترش صلح، ثبات و امنیت در کشورهای پیرامونی تلاش کرده و این سیاست خود را سالهاست که با عزم و اراده پیگیری می کند. ایران امنیت خود را در گروی امنیت و آرامش منطقه می داند.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: قطعاً در چهارچوب رفتار متقابل انتظار داریم که کشور های همسایه هم این را مد نظر داشته باشند همه کشورها بخصوص کشورهای عراق و افغانستان که امروز مسائلی دارند.

گودرزی در پایان در خصوص این که اگر اقداماتی از سوی همسایگان و به طور خاص خاک اقلیم کردستان عراق صورت بگیرد که برای جمهوری اسلامی تهدید زا باشد، خاطرنشان کرد: در بحث اقلیم عراق هم ما باتوجه به اهمیتی که برای دفاع از تمامیت ارضی خود داریم، اگر مواردی بخواهد از سوی خاک اقلیم کردستان عراق یا از هر کشور دیگری صورت بگیرد که نتیجه‌اش منجر به ناامنی و ورود متغیرهای آشوب زا و خطر زا باشد، قطعا جمهوری اسلامی ایران در چارچوب منافع خودش اقدامات و پاسخ لازم را خواهد داد و این نیز بر اساس حق دفاع مشروعی است که منشور ملل متحد به هر یک از اعضای آن سازمان داده است.

335620