عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد:

آیا محسن رضایی سبب ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت می‌شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی سبب هماهنگی تیم اقتصادی دولت می‌شود و نسبت به سایر اعضا صاحب نظر است. 
تصویر آیا محسن رضایی سبب ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت می‌شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، انتخاب محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور باعث نگرانی‌هایی در خصوص عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت شده است. برخی رضایی و مخبر را در امور اقتصادی همسو نمی‌دانند. به همین دلیل برای بررسی بیشتر این موضوع گفت‌و‌گویی با غنی نظری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم که به شرح ذیل است.

نظری بیان کرد: محسن رضایی قدرت فرمانده‌ای خوبی دارد، با بدنه اقتصادی کشور آشنایی کامل دارد، در مجمع تشخیص بوده و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را می‌داند؛ بنابراین وی تیم اقتصادی دولت را هماهنگ می‌کند.

وی افزود: رضایی از طراحان سیاست‌های اقتصادی کلی نظام است و موضوعاتی که در شبکه‌های مجازی در خصوص اختلاف نظر معاون اقتصادی و معاون اول رئیس جمهور مطرح می‌شود؛ صحیح نیست. رضایی از دیگران صاحب نظرتر است. ضمن این که حضور صالح آبادی در بانک مرکزی باعث افزایش هماهنگی تیم اقتصادی دولت می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص سطح کابینه دولت، ادامه داد: به وزرای قوی رأی و به ضعیف‌ها رأی ندادم. برخی از وزرا ان‌شاء‌الله در جریان امور وزارتخانه قرار و کارها را یاد می‌گیرند؛ اما واقعیت این است که سطح برخی از وزرای دولت مانند رستمی و ضرغامی از وزارت نیز بیشتر است.

نظری بیان کرد: وزرای ضعیف با رأی پایین نمایندگان انتخاب شدند تا بدانند که نباید از برنامه خارج شوند. این وزرا نمره‌ای در حدود 14 تا 15 کسب می‌کنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: کابینه خوبی است اگر کار کند؛ برای قضاوت زود است و باید منتظر عملکرد دولت جدید ماند. ممکن است فردی که ضعیف ارزیابی می‌شود، قوی ظاهر شود و یا شخصی که قوی محسوب می‌شود؛ انگیزه لازم برای اقدام را نداشته باشد.

335149