ورود فیس بوک به دنیای NFTها

توکن های غیر مثلی (NFT) در سال جاری میلادی در سراسر بازار ارز دیجیتال رونق قابل توجهی داشته است. غول شبکه اجتماعی ، فیس بوک به دنبال این است که وارد دنیای NFT شود.

تصویر ورود فیس بوک به دنیای NFTها

به گزارش سایت خبری پرسون، جالب اینجاست که این خبر تنها یک روز پس از اعلام شرکت ویزا (Visa) مبتنی بر خریداری یکی از توکن‌های غیرمثلی (NFT) مجموعه پرطرفدار کریپتوپانکس (CryptoPunks) با قیمت 150,000 دلار ،منتشر می شود.

به نظر می رسد غول های فناوری و مالی به دنبال فرصت های بزرگی در اکوسیستم NFT هستند. دیوید مارکوس(David Marcus)، مدیر بخش ارز دیجیتال و بلاکچین فیس بوک ، روز سه شنبه 24 اوت(2 شهریور) در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ عنوان کرد:

“ما قطعاً به دنبال بررسی تعدادی از راه ها برای ورود به این فضا هستیم زیرا فکر می کنیم که ما در موقعیت بسیار خوبی برای تحقق چنین واقعیتی قرار داریم. وقتی که یک کیف پول ارز دیجیتال خوب مانند Novi داریم، باید به فکر این هم باشیم که کاربران خود را در فضای NFT ها پشتیبانی کنیم. ما قطعاً به دنبال تحقق این موضوع خواهیم بود . “

آقای مارکوس در مصاحبه خود اشاره ای به چگونگی دربرگیری کیف پول دیجیتالی NOVI و NFT نکرد. گفتنی است که، هفته گذشته، آقای مارکوس اعلام کرد که کیف پول دیجیتال NOVI فیسبوک قرار است در تمام ایالت‌های آمریکا راه اندازی شود.

راه اندازی همراه با استیبل کوین Diem

پروژه ارز دیجیتال فیس بوک، دیم (Diem‎) که پیش‌تر با نام‌ لیبرا شناخته می‌شد، یکی از بلند پرواز ترین پروژه های این شرکت در دنیای فناوری‌های مالی (FinTech) است. فیس بوک در چند سال گذشته با واکنش های متعددی از سوی نهادهای نظارتی و قانون گذاران روبرو شده است.

با این حال، پروژه Diem تا این لحظه به طور مستقل کارکرده است و فیس بوک فعلا در این پروژه شریک است. علاوه بر اینکه کیف پول دیجیتال NOVI فیس بوک برای عرضه آماده است، همچنین آقای مارکوس اعلام کرد که فیس بوک در نظر دارد که این کیف پول را همراه با دیم راه اندازی کند.

طبق برنامه های فعلی، Diem برای ارائه یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا راه اندازی شده است، اما فعلا مشخص نیست که چه زمانی به طور رسمی رونمایی خواهد شد. فیس بوک قصد دارد کاربران از کیف پول دیجیتالی NOVI خود برای انتقال استیبل کوین Diem استفاده کنند.

آقای مارکوس تأکید کرد که راه اندازی همزمان Diem + NOVI برای تغییر اکوسیستم پرداخت الزامی است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:coingape

334438