یادداشت؛

پزشکی؛ حرفه‌ای مقدس، حساس و نقش‌آفرین

روز پزشک را به پاس تلاش های بی دریغ، جانفشانی، از خودگذشتی و هزاران دلیلی که این متن توان نگاه داشتن سنگینی کلمات را ندارد گرامی می داریم.
تصویر پزشکی؛ حرفه‌ای مقدس، حساس و نقش‌آفرین

پرسون- امروز زاد روز حکیم و پزشک حاذق و ماهر ابوعلی سینا مشهور به دانشمند و نابغه قرن به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است. پزشکی شغل نیست، مهارت، هنر و زندگی است. توانایی و قابلیت است. پزشکی حرفه ای مقدس، حساس، نقش آفرین و تاثیرگذار در جامعه است.

روز پزشک را به پاس تلاش های بی دریغ، جانفشانی، از خودگذشتی و هزاران دلیلی که این متن توان نگاه داشتن سنگینی کلمات را ندارد گرامی می داریم. پزشکانی که بیش از ۱۸ ماه بی وقفه در بیمارستان ها در حال مداوای مردم مخلصانه پرچمدار خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند.

روزهای سخت مقابله با این بیماری دیر یا زود به پایان می رسد اما قلم ها و بیان ها برای همیشه قاصر از نوشتن و سخن گفتن از جانفشانی، دلدادگی و عشق پزشکان و کادر درمان باقی خواهد ماند.

امروز روزی است که تاریخ برای آیندگان از جسارت و فداکاری بی مانند پزشکان برگی زرین از افتخار می آفریند که چگونه تا آخرین توان و رمق ایستادند و بیماران را مداوا کردند.

چه زیباست! صحنه عشق ورزی پزشکانی که با شجاعت و بی باک در لباس سفید خدمت عاشقانه به عنوان شهید مدافع سلامت شربت شهادت را به آغوش کشیدند.

پزشکان به نوعی تبلور قدرت خداوند در تسکین آلام و دردهای بیماران و نجات بخش جان انسان ها هستند و با تجسم صفات الهی همچون رحمت، عشق، محبت و ایثار با تواضع و قبول شرط عبودیت بی وقفه برای رفع درد و رنج مردم فداکارانه می کوشند و صحنه های زیبایی از ایثار و از خودگذشتگی را می آفرینند.
روز پزشک را با آرزوی سلامت و آرامش برای این سفید پوشان بی ادعا جشن می گیریم، آنان که در خستگی مفرط با بیماران ارتباط صحیح دارند و درک شرایط فرهنگی، اقتصادی و آداب و رسوم بیمار را یک رکن اساسی در امر طبابت می دانند.

در پایان قدردان زحمات سخاوتمندانه پزشکان و متخصصان هستیم و از خداوند متعال برای کادر درمان سلامتی و موفقیت روز افزون را خواستاریم، بی شک تلاش و عمل صادقانه و خداپسندانه شما فرشتگان زمین در محضر باری تعالی درخور پاداشی بی بدیل است.

منیژه فرهانپور

333796