کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

اصلاح مسیر توسعه کشور؛ انتظار مردم از رئیس جمهور

با توجه به آنچه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند باید تمام قدرت وزارتخانه‌های دولت در خدمت نقد کردن سرمایه‌های درونی برای تولید حداکثری قرار گیرد. اگر بتوانیم سرمایه‌های داخلی را در مسیر تولید حداکثری نقد کنیم بدون شک همه تحریم‌ها خود به خود خنثی می‌شود و اثر آن از بین خواهد رفت.
تصویر اصلاح مسیر توسعه کشور؛ انتظار مردم از رئیس جمهور

جواد خواجه‌پور کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص مهمترین اقدامات برای اقتدار و مردمی بودن دولت عنوان کرد: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم، بحث با مردم بودن و مردمی بودن بود. سال‌ها پیش از این نیز مقام معظم رهبری نکاتی را در این زمینه فرمودند که بسیار حائز اهمیت است.

خواجه‌پور ادامه داد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشته‌اند این است که اگر می‌خواهیم مردمی باشیم باید همانند مردم زندگی کنیم یعنی درآمد، تفریح و خورد و خوراک‌مان شبیه مردم باشد و آن حد از سختی که مردم برای روبراه کردن معیشت خود می‌کشند را درک کنیم اما نکته حائز اهمیت این است که این موضوع باید در تمام طول زندگی ما جاری باشد و این طور نباشد که فقط وقتی فرد رئیس جمهور شد این رویه را در پیش گیرد.

مردم از شرایط آگاهی دارند و می‌دانند که در زمان بسیار کوتاه نمی‌توانند انتظار بهبود شرایط را داشته باشند اما نکته بسیار مهم این است که بر اساس تقسیم‌بندی اقتصاددانان دنیا، کشور ما جز کشورهایی است که رئیس جمهور می‌تواند با چند دستور صریح شرایط را تا حد قابل قبولی به سرعت بهبود ببخشد

وی همچنین تصریح کرد: زمانی این مردمی بودن واقعی می‌شود که با مردم صادقانه صحبت شود. مردمی بودن یعنی اهل عدالت بودن چرا که عدالت بزرگ‌ترین ارمغانی است که می‌شود برای امت اسلامی به دست آورد. وقتی عدالت باشد جلوه مردمی بودن آن به این شکل ظاهر می‌شود که اگر کاستی هم وجود داشته باشد چون مردم می‌بینند عدالت وجود دارد با مشکلات کنار می‌آیند اما وقتی بی‌عدالتی را ببیند، پذیرش کاستی‌ها برای آن‌ها سخت خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهار داشت: مردم از شرایط آگاهی دارند و می‌دانند که در زمان بسیار کوتاه نمی‌توانند انتظار بهبود شرایط را داشته باشند اما نکته بسیار مهم این است که بر اساس تقسیم‌بندی اقتصاددانان دنیا، کشور ما جز کشورهایی است که رئیس جمهور می‌تواند با چند دستور صریح شرایط را تا حد قابل قبولی به سرعت بهبود ببخشد.

وی خاطر نشان کرد: مردم از رئیس جمهور انتظار دارند که ابتدا مواردی را که به خاطر رانت‌های خاص عملیاتی نشده به سرعت عملیاتی شود و پس از آن هم انتظار دارند که مسیر توسعه اصلاح شود.

جواد خواجه‌پور در پایان گفت: با توجه به آنچه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند باید تمام قدرت وزارتخانه‌های دولت در خدمت نقد کردن سرمایه‌های درونی برای تولید حداکثری قرار گیرد. اگر بتوانیم سرمایه‌های داخلی را در مسیر تولید حداکثری نقد کنیم بدون شک همه تحریم‌ها خود به خود خنثی می‌شود و اثر آن از بین خواهد رفت.

333087

مطالب مرتبط