امام جمعه بهاباد:

مساجد مناسب ترین مکان تشکل و بیان مصالح مسلمین است

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه امروز، حفظ مساجد از امورى است که اسلام به آن وابسته است گفت: مساجد، بهترین سنگرها و جمعه و جماعات، مناسب‌ترین میدان تشکل و بیان مصالح مسلمین مى‌باشند.
تصویر مساجد مناسب ترین مکان تشکل و بیان مصالح مسلمین است

به گزارش سایت خبری پرسون از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی با سفارش نمازگزاران جمعه به تقوای الهی و ترک محرمات و گناهانوبا بیان اینکه مسجد از ابتکارات اسلام برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردم بر محور «ذکر، نماز و توجه به خداوند» است افزود : مسجد مکانی برای آگاه سازی مردم است.

امام جمعه بهاباد افزود: مساجد همواره همانند شبکه‌ای بسیار گسترده و قوی عمل کرده و در کمترین زمان ممکن پیام را در دورترین نقاط به اطلاع عموم مردم رسانده است و نمونه بارز و تأثیرگذار آن را در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد بوده‌ایم.

وی مساجد را ظرفیت بالایی در جهت حراست از دین، انقلاب و ارزش های الهی دانست و خاطرنشان کرد: امروز مساجد مهم ترین پایگاه دفاع از انقلاب به شمار می روند.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه امروز مهمترین پایگاه هادر درون نظام جمهوری اسلامی، پایگاه ها مساجدند گفت : هر مقدار مساجد قدرت پیدا بکنند، انقلاب از مسجد شروع شده باید هم از طریق مسجد ادامه پیدا کنند و باید از مسجد هم به مقصد برسد به حول و قوه الهی، لذا مساجد هر چه فعال بشود کمک کرده به اهداف نورانی انقلاب ، انشاالله موفق و موید باشد.

امام جمعه بهاباد به روز یازدهم محرم و سرآغاز اسارت اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت : اسارت اهل بیت(ع) یک جریان خاص قابل تامل است اولا اسارت اهل بیت(ع) نه از طرف دشمن یک حرکت انفعالی بود و نه از طرف اهل بیت(ع).

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد مکتب امام حسین علیه‌السلام را دارای آموزه‌های فراوان برای رسیدن به سعادت در دنیا و رستگار شدن در آخرت دانست و گفت: مکتب عاشورا درس‌های فراوانی برای انسان‌ها دارد که در این راستا آزادگی و عزت‌طلبی باید از مکتب حسینی آموخته شود.

وی بابیان اینکه عاشورا و قیام امام حسین(ع) مکتب و دانشگاهی است که درس‌های بزرگی برای کسانی که بخواهند از این مکتب و دانشگاه استفاده کنند تعلیم می‌دهد.گفت : در مکتب عاشورا ایثار، شجاعت، شهادت‌طلبی، وفاداری، غیرت، ازخودگذشتگی، ادب و بصیرت را مشاهده می‌کنیم .

ابراهیمی بشکانی ادامه داد : انقلاب کربلا و نهضت حسینی در روز عاشورا تنها 10 ساعت طول کشید یعنی با طلوع آفتاب آغاز شده و حدود 3 ساعت بعد از ظهر با شهادت امام حسین(ع) جنبه نظامی آن پایان یافت؛ به لحاظ تعداد نیز 72 تن در دایره این اتفاق می‌گنجیدند و این قیام در سرزمین دور افتاده و ناشناخته رخ داده و اما این تعداد افراد در سرزمینی دورافتاده و ناشناخته چه کردند که توانستند انقلابی به وجود بیاورند که حدود 15 قرن است الهام بخش‌ترین، سازنده‌ترین و موثرترین نهضت تاریخ بشر لقب گیرد و هر چه از عمرش می‌گذرد شکوفایی آن و شعاع سازندگی آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

وی افزود : حضرت زینب (س) در کنار برادر خود با تحمل سختی‌ها و تقدیم دو شهید عالی‌مقام در راه امام حسین (ع) و بعد از به شهادت رسیدن برادرش سرپرستی خیل اسرا را به عهده گرفتند و نقش اساسی ایفا کردند چرا که در جای جای مسیر کوفه، شام و کربلا لحظه به لحظه خاطرات عظیم شهادت و جانبازی برادر و شهدای کربلا را در منظر مردم ترسیم کرد که همین امر موجب شد تا این قیام ماندگار شود.

امام جمعه بهاباد بیان داشت : حادثه کربلا در رأس تمامی انقلاب‌های بشری است که باید از اسرار و باطن این قیام در مجالس عزاداری سخن به میان آورد.کربلا دارای اسرار بسیاری است که با مدد و الطف الهی باید اسرار آن را درک کنیم تا بتوانیم از این مکتب جاوید که ایستایی و توقف ندارد، بهره ببریم.

333031