یک مسئول در اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان:

سلامت جسمانی افزون بر ۲۰ هزار نوآموز سنجش شد

رئیس اداره آموزش استثنائی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سلامت جسمانی بیش از ۲۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان مورد سنجش قرار گرفت.
تصویر سلامت جسمانی افزون بر ۲۰ هزار نوآموز سنجش شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، فاطمه باغبانی رئیس اداره آموزش استثنائی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سلامت جسمانی بیش از ۲۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان مورد سنجش قرار گرفت.

فاطمه باغبانی، اظهار کرد: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، از تیر امسال و با همکاری مشترک وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زیر نظر شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سنجش آغاز شده است.

وی افزود: همه نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان، ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند و توجه خانواده‌ها به این موضوع مهم ضروری است.

این مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام در مدرسه برای کلاس اول، توسط مدیر مدرسه برای سنجش ثبت‌نام شده و برای آنان نوبت رزرو می‌شود و باید براساس این زمان با توجه به شرایط کرونایی حتما در روز و ساعت مقرر به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش استثنائی، اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از افزایش تعداد پایگاه‌های سنجش ثابت و سیار از ۸ به ۱۸ پایگاه خبر داد و تصریح کرد: این افزایش تعداد پایگاه به دلیل شیوع کرونا و در راستای حفظ سلامت نوآموزان است تا مشکلی پیش نیاید.

باغبانی یادآور شد: امسال بیش از ۲۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش مورد سنجش قرار گرفته و تاکنون سنجش بیش از نیمی از دانش‌آموزان به اتمام رسیده و سنجش در شهرهای بزرگ استان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

332625