مدیرکل اوقاف زنجان خبر داد:

فضای باز؛ ضرورت برگزاری عزاداری‌های محرم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از لزوم برگزاری عزاداری‌ها در فضای باز و با رعایت کامل مقررات بهداشتی خبر داد.
تصویر فضای باز؛ ضرورت برگزاری عزاداری‌های محرم

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، حجت الاسلام مختار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از لزوم برگزاری عزاداری‌ها در فضای باز و با رعایت کامل مقررات بهداشتی خبر داد.

حجت الاسلام مختار با قدردانی از تمامی هیات امنای مساجد و تکایا و امامزادگان و اماکن مذهبی بابت رعایت مقررات بهداشتی در برگزاری مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، افزود: بنا بر توصیه ها و ابلاغیه های رسمی ستاد ملی کرونا و وضعیت حاد بیماری که متاسفانه هر روز جان عده زیادی از هموطنان را می گیرد و عده بسیار زیادی را نیز مبتلا و بیمار می کند، کلیه مراسمات عزاداری باید در فضای باز و با رعایت اصول بهداشتی مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی انجام شود.

وی ادامه داد: بدیهی است که اولویت اول همه ما در مرحله اول باید حفظ جان عزاداران و سپس برگزاری مراسمات با رعایت مقررات بهداشتی باشد و این دو امر در صورت دقت و مراقبت تضادی باهم ندارند و الحمدلله با مجوزهایی که ستاد کرونا داده است می توان عزاداری‌ها را با رعایت شرایط بهداشتی بگونه ای برگزار کرد که کمترین خطر را برای سلامتی خودمان داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان گفت: بحمدالله امسال نیز بحث عزاداری تنها در برگزاری مجالس حسینی خلاصه نشده و توزیع بسته‌های معیشتی یا پخت و پز بهداشتی و توزیع بیرون بر نذورات امسال نیز جلوه خوبی از کمک و مساعدت به عموم مردم در قالب این عزاداری ها را نمایان ساخت.

حجت الاسلام کرمی افزود: تقاضای ما از تمامی برگزار کنندگان این مراسمات این است که تمامی مقررات و پروتکل های اعلام شده از سوی مقامات و رسانه های رسمی را کاملا جدی بگیرند و حتما و موکدا اصل برگزاری مجالس در فضای باز با حفظ فاصله مناسب اجتماعی را رعایت کنند تا خدای نکرده این مراسمات به سلامت مردم ضربه ای نکند و دستاویز بهانه جویان قرار نگیرد.

منبع: ایرنا

332575