آبشارهای دیدنی تهران را از دست ندهید

آبشارهای اطراف تهران مکانی دیدنی و جذاب برای تفریح به همراه دوستان و خانواده هستند.
تصویر آبشارهای دیدنی تهران را از دست ندهید

به گزارش سایت خبری پرسون، برای گردش و تفریح حتما نیاز نیست راه دوری بروید. پیشنهاد ماآابشار های طبیعی اطراف تهران است که در میان جنگل‌ها یا بر ارتفاعات کوه‌ها قرار گرفته‌اند که گردشگران داخلی بسیاری را برای گذراندن یک تعطیلات و سفر یک روزه به خود جذب می‌کنند. همراه ما باشید تا به شما چند آبشار دیدنی اطراف تهران را معرفی کنیم. مجله دانستنی های سایت خبرگزاری پرسون و مطالب جذاب آن را از دست ندهید.

آبشار خور

آبشار خور یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای اطراف تهران به شمار می‌رود که با طبیعتی بکر و منحصربه‌فرد در دل جاده زیبای چالوس قرار گرفته است.

این آبشار در ۱۷ کیلومتری جاده کرج به چالوس در استان البرز واقع شده و برای یک سفر یک روزه از تهران می‌تواند انتخابی مناسب و خاطره‌انگیز باشد. این آبشار از میان کوه‌ها سرازیر بوده و ۵۰ متر ارتفاع دارد. برای رسیدن به این آبشار حدود یک ساعت باید پیاده‌روی کنید که مسیر آن بسیار آسان بوده و در طول مسیر از طبیعت زیبا لذت خواهید برد. آبشار خور در فصل تابستان بسیار پرآب بوده و در فصل زمستان یخ می‌زند و به جاذبه‌ای برای یخ‌نوردان تبدیل می‌شود.

همچنین با توجه به این‌که آبشار در ارتفاع ۲ هزار و ۸۰۰ متری واقع شده در فصل تابستان آب‌‌وهوایی مطبوع و خنک دارد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به آبشار خور را می‌توان تابستان دانست.

آبشار سوئک

آبشار سوئک شمیران-جمشیدیه در استان تهران واقع است. آبشار سوئک، واقع در ارتفاعات کلکچال در شمال تهران، آبشاری فصلی است. این آبشار بعد از حدود ۳ ساعت کوهپیمایی از مسیر بالای پارک جمشیدیه در منطقه حصارک شمیران به طرف دامنه های پرشیب و شرقی کوه کلکچال و در محل مسطحی در بالای کوه به نام سوئک قرار گرفته است.

در این منطقه آب سرد و زلال حاصل از ذوب برف های بالادست به صورت آبشاری به ارتفاع تقریبی ۳۵ متر سرازیر می شود که البته به علت کم بودن حجم آب، در هوا به صورت پودر درمی آید. در صورت وجود آب بیشتر این آبشار می توانست یکی از جلوه های ویژه اطراف تهران باشد. هنگام بهار در اطراف آبشار می توان گل های و گیاهان دارویی و کوهی بسیاری را یافت.

در انتهای این مسیر بنای بلندی ساخته شده است که از داخل شهر تهران هم دیده می شود. در اواسط این مسیر و پس از محل منصوریه، راهی فرعی است که به سوئک منتهی می شود.

آبشار دوقلو

آبشار دو قلو یکی از زیباترین آبشارهای شمیرانات و محلی مناسب برای رفع خستگی کوهنوردانی است که به ارتفاعات صعود می کنند. این آبشار از ذوب شدن برف ارتفاعات البرز به وجود آمده است. برودت آب آن تا حدی است که حتی در تابستان نیز نمی توان مدت طولانی دست یا پا را در آب آن نگه داشت. در سرمای زمستان نیز که این آبشار یخ می زند، منظره ای چشم نواز و بی نظیر به وجود می آورد که جز با دیدن، درک این همه زیبایی ممکن نیست.

این آبشار، در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا و نزدیک پناهگاه شیرپلا، در مسیر اصلی صعود به توچال قرار دارد. ارتفاع تقریبی این آبشار، ۲۰ متر است.

مسیر کوهنوردی به سمت آبشار در چهار فصل بسیار زیباست. تازه برگ های بهاری، خنکای تابستانی، رنگ های گوناگون پاییزی و برف سپید و یکدست زمستانی، هرکدام بیش از دیگری روح نواز و دل انگیز تر است. مجله دانستنی های سایت خبرگزاری پرسون و مطالب جذاب آن را از دست ندهید.

آبشار اوسون

آبشار اوسون شمیران-دربند در موقعیت جغرافیایی E512454 N355111 در استان تهران واقع است. منطقه زیبای اوسون که در ناحیه دربند و حد فاصل پس قلعه و شیرپلا و ایستگاه ۵ توچال واقع شده، از زیباترین مناطق ارتفاعات شمال تهران است که آبشار زیبا و رودخانه طبیعی آن شکوه و جلال خاصی به کوههای شکیل و راهواری مناسب آن داده است . هتل زیبای اوسون با امکانات رفاهی بالایی که دارد چون نگینی بر تارک آن منطقه می درخشد. دیدن آبشار اوسون هم بسیار سهل و آسان بوده و همه خانواده ها با طی ۲-۳ ساعت راهپیمایی تفریحی به این منطقه می رسند.

این آبشار نیز از ذوب برف های ارتفاعات شمالی شهر تهران پدید آمده است و علاوه بر چشم انداز زیبایی خاص خود همواره گردشگران و کوهپیمایان بی شماری را به سوی خود جذب می کند. کمی بالاتر از پس قلعه و پس از گذشتن از محل تنگه، در کنار هتل اوسون یک دوراهی است که شما را به آبشار اوسون، دره ارس، اسپیدکمر و ایستگاه پنج تله کابین توچال راهنمایی می کند. این مسیر کمی دشوار بوده و تجربه کوهنوردی می خواهد. آبشار اوسون یکی از جاهای دیدنی تهران در بهار است که پیشنهاد می کنیم حتما آنرا ببینید و لذت ببرید.

آبشار ناران

آبشار ناران در حدود ۷۰۰ متری شمال محله ناران از توابع لواسان کوچک در ارتفاع ۱۸۹۶ متری از سطح دریا قرار دارد. ارتفاع این آبشار ۱۰ تا ۱۵ متر بوده و در فصل بهار که حجم آب آن افزایش می‌یابد، ریزش آب منظره بسیار زیبایی را پدید می‌آورد.

آبشار ناران یکی از آبشارهای دائمی استان تهران است و جریان دائمی آن، شیارهای زیبایی بر روی صخره‌های سنگی به وجود آورده است.

331759