پرسون گزارش می دهد:

مهمترین اتفاقات جهان ورزش در این هفته

در هفته گذشته جدایی لیونل مسی از باشگاه بارسلونا و پیوستن وی به پاری سن ژرمن ، فوتبال و ورزش جهان را در شوک فرو برد.
تصویر مهمترین اتفاقات جهان ورزش در این هفته

به گزارش سایت خبری پرسون، سومین هفته مرداد ماه سال جاری ساعات پایانی خود را می گذارند و در این گزارش سعی بر مرور مهمترین اتفاقات جهان ورزش را داریم.

*خداحافظی لئو

بدون تردید خبری که در این هفته فوتبال و ورزش جهان را شوکه کرد جدایی لیونل مسی از بارسا بود. در حالی که همه در انتظار تمدید قرارداد مسی و باشگاه بارسلونا بودند ناگهان باشگاه کاتالانی اعلام کرد نمی تواند قرارداد مهمترین بازیکن تاریخ خود را به دلیل مسائل مالی و سقف قراردادهایی که لالیگاه مشخص کرده منعقد کند.

کاپیتان تیم ملی آرژانتین بعد از برگزاری نشست خبری که گریه وی را به همراه داشت راهی شهر پاریس شد. مسی بعد از پشت سرگذاشتن تست پزشکی باشگاه پاری سن ژرمن قرارداد خود را با این تیم امضا کرد. این بازیکن در حضور ناصر الخلیفی به رسانه ها معرفی شد و قرارداد دو ساله خود را امضا کرد.

مارکا گزارش داد که مسی در 24 ساعت اولیه حضورش در باشگاه پاری سن ژرمن توانسته در زمینه فروش پیراهن نیز یک رکورد خارق العاده به ثبت رساند. او که باعث شده بود طی یک شبانه روز نزدیک به 14 میلیون دنبال کننده به صفحه اصلی باشگاه پاری سن ژرمن اضافه شود، حالا با فروش پیراهن درآمدی جالب برای باشگاه پاریس بدست آورده است.

مارکا نوشت که در 24 ساعت ابتدایی حضور مسی در باشگاه پاری سن ژرمن نزدیک به 832 هزار پیراهن فروش رفت که این معادل 90 میلیون یورو است.

حضور مسی در کشور فرانسه باعث شده که گردش مالی به شدت بالا برود و شرکت‌های دیگر نیز با تبلیغ مسی سعی دارند تا میزان فروش خود را بالا ببرند.

*المپیک

یکی از مهمترین اتفاقات این هفته اختتامیه مسابقات المپیک 2020 بوده است. المپیک 2020 توکیو به دلیل فراگیر شدن بیماری کرونا با یک سال تاخیر برگزار شد و عنوان «المپیک خاص» را به خود اختصاص داد.

کاروان ورزشی آمریکا با 113 مدال رنگارنگ در صدر جدول توزیع مدال قرار گرفت. چین نیز با 88 مدال رنگارنگ و یک طلا کمتر در رده دوم قرار گرفت. ژاپن میزبان این دوره از بازی‌ها با 58 مدال در جایگاه سوم قرار گرفت.

روز شنبه آخرین طلای ایران در رقابت های کاراته در حالی به دست آمد که سجاد گنج زاده با ضربه حریف عربستانی اش در فینال بی هوش شد و داوران ورزشکار کشورمان را پیروز دیدار فینال اعلام کردند.

کاروان ورزشی کشورمان که 3 طلا، 2 نقره و 2 برنز کسب کرده در جدول رده‌بندی در جایگاه بیست و هفتم قرار گرفت. کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های توکیو بیست و پنجم و در بازی‌های لندن دوازدهم شده بود.

*قهرمانی به فولاد رسید

هفته جاری اما اتفاقاتی هم در فوتبال کشورمان رخ داد که می توان به قهرمانی فولاد خوزستان اشاره کرد. روز یکشنبه در دیدار فینال جام حذفی تیم های استقلال تهران و فولاد خوزستان در ورزشگاه نقش جهان به میدان رفتند. دو تیم در پایان وقت های قانونی و اضافه موفق به باز کردن دروازه حریف نشدند تا ضیافت پنالتی ها قهرمان جام را مشخص کند.

تیم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 از سد استقلال عبور کند و به‌عنوان قهرمان جام حذفی معرفی شود.

*محرومیت سنگین قلعه نویی

بعد از دیدار نیمه نهایی جام حذفی که با شکست گل گهر مقابل استقلال همراه بود قلعه نویی در نشست خبری حرف هایی از قبیل اینکه «در این 40 سال فقط چیزی که بوده ظلم بوده و ظلم بوده و ظلم و نمونه اش را در فوتبال هم می بینیم هم لقمه ما و هم نطفه ما سالم است و مانند خیلی‌ها نیست که این نان‌ها را خورده باشیم» مطرح کرد تا در این هفته کمیته انظباطی فدراسیون رای به محرومیت وی بدهد. با رای این کمیته امیر قلعه نوعی به سه ماه محرومیت از همراهی تیم خود در تمامی مسابقات رسمی فوتبال در فصل آتی و پرداخت سه میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد که البته قابل اعتراض است!

331506