رفسنجان ازکنگره ملی علوم باغبانی میزبانی می‌کند

معاون پژوهشی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان از برگزاری کنگره ملی علوم باغبانی به میزبانی این دانشگاه در سال جاری خبر داد.
تصویر رفسنجان ازکنگره ملی علوم باغبانی میزبانی می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، حسین میردهقان معاون پژوهشی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان شبانگاه سه شنبه در نشست خبری افزود: کنگره ملی علوم باغبانی هر ۲ سال یک بار در یکی از دانشگاه های کشور برگزار می شود که تاکنون ۱۱ دوره کنگره ملی این رشته در دانشگاه های اصفهان، گیلان، ارومیه و چند استان دیگر برگزار شده است .

وی اظهار داشت: قرار است دوازدهیمن کنگره ملی علوم باغبانی نیز در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در روزهای ۱۴ تا ۱۷ شهریور ماه به صورت مجازی برگزار شود.

دهقان ادامه داد: تقریبا ۵۷۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال و داوری ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره ۴۵۰ شرکت کننده در فضای مجازی حضور خواهند شد تا از مباحث علمی این کنگره بهره مند شوند.

وی در بخش دیگر از سخنانش گفت: تفاهم نامه ای با مجتمع مس سرچشمه و دانشگاه صنعتی شریف منعقد شده و خواستار همکاری در اجرای طرح های این دانشگاه هستیم.

دهقان خاطرنشان کرد: شرکت های مستقر در مرکز رشد که ۷۰ شرکت هستند پتانسیل خوبی برای حل مشکلات جامعه دارند و در زمینه های مختلف صنعتی، زراعی و تولید فعالیت دارند که بر اساس پتانسیل ها قرارداد توسعه با آن ها بسته می شود تا از امکانات آزمایشگاه های دانشگاه، کارگاه و نیروی متخصص استفاده کنند.

وی گفت: اخیراً هم مصوبه ای برای هیات امنای دانشگاه در حوزه مشارکت در بخشی از زمین های دانشگاه ابلاغ شده تا در حوزه کسب و کار مشارکت کنند.

محسن ارسلان مدیر دفتر ریاست دانشگاه ولیعصر رفسنجان هم در این نشست از اجرای طرح مرکز جوار دانشگاهی با همکاری مرکز فنی و حرفه ای در این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز با هدف آموزش و توسعه مهارت افزایی برای دانشجویان و کودکان کار بهزیستی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: عملیات احداث این مرکز در مساحت ۶۴۳ متر مربع در خرداد ماه امسال آغاز شده و در پایان سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رفسنجان در ۱۰۰کیلومتری شمال مرکز کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

331012