مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبر داد؛

راه‌اندازی نخستین مزرعه گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین مزرعه گردشگری کشاورزی این استان با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان کهگیلویه راه‌اندازی شده است.

تصویر راه‌اندازی نخستین مزرعه گردشگری کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد مجید صفایی روز شنبه ۱۶ مرداد مردادماه ۱۴۰۰، اظهار کرد: این مزرعه گردشگری در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر ساخته و برای ۳۰ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: گردشگری کشاورزی یکی از انواع گردشگری مبتنی بر فعالیت‌های کشاورزی است که برای رسیدن به توسعه روستایی و ایجاد درآمد ثانویه برای جوامع بومی پیشنهاد می‌شود.

صفایی بیان کرد: گردشگری کشاورزی یا گردشگری مزرعه بهترین راهکار حاضر برای توسعه روستاها و رونق اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است.

او با اشاره به اهمیت رونق گردشگری کشاورزی در توسعه اقتصادی روستاها تصریح کرد: از سرمایه‌گذاران برای ایجاد توسعه زیرساخت‌های گردشگری کشاورزی در مزارع، باغ‌ها دام‌پروری‌ها گلخانه‌های محل پرورش گل و گیاه و مراکز پرورش طیور حمایت ویژه می‌شود.

صفایی از شناسایی ۱۴ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویر احمد خبر داد و گفت: توسعه گردشگری روستایی ایجاد کمپ‌های عشایری، توسعه بومگردی با هدف رونق اقتصادی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت مهم‌ترین برنامه‌های کاری این اداره در سال ۱۴۰۰ است.

329813