سیل خسارت ۱۴۰ میلیارد ریالی سیل در ماهنشان برجای گذاشت

فرماندار ماهنشان گفت: سیل أخیر ۱۴۰ میلیارد ریال خسارت در شهرستان ماهنشان برجای گذاشت.
تصویر سیل خسارت ۱۴۰ میلیارد ریالی سیل در ماهنشان برجای گذاشت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، جزونقی فرماندار ماهنشان عصر دیروز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران بابیان اینکه ۱۶ روستای شهرستان ماهنشان به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تأثیر سیل قرار گرفتند، گفت: خسارت‌های سیل در این شهرستان در حوزه کشاورزی، محورهای مواصلاتی، استخر‌های پرورش ماهی، باغات و تلف شدن دام‌ها به ویژه در منطقه قارقالان و منازل مسکونی است که ۲۲۶ میلیارد ریال در حوزه مسکن، ۵۰ میلیارد ریال در حوزه محورهای مواصلاتی و ۶۲ میلیارد ریال نیز در بخش کشاورزی بوده است.

اوبا بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها در بخش کشاورزی و جاده‌ها بوده است، افزود: به ۲۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی، ۲۶ واحد مسکونی، ۱۸ کیلومتر راه اصلی و فرعی، چهار کیلومتر کانال کشاورزی و یک دستگاه تراکتور در سیل خسارت جدی وارد شده است.

جزونقی بااشاره به اینکه ماهنشان ۱۲۷ روستا دارد که از این تعداد ۶۲ روستا سیل خیز است و ۳۵ روستا نیز روی گسل زلزله قرار دارد، ادامه داد: سیل أخیر شهرستان ماهنشان در مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.

فرماندار زنجان با بیان اینکه در روستای وننق عامل انسانی موجب آبگرفتگی شده است، گفت: یکی از اهالی این روستا از احداث کانال جلوگیری کرده و عملیات اجرا نیمه تمام رها شده و این مهم موجب آبگرفتگی و خسارت به نهرها، مزارع کشاورزی، منازل مسکونی و تلف شدن احشام در مسیر سیل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

329119