مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

55 چاه مجهز به دستگاه کنتور حجمی هوشمند شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان از نصب 55 دستگاه کنتور حجمی هوشمند از شروع سال جاری تاکنون خبر داد.
تصویر 55 چاه مجهز به دستگاه کنتور حجمی هوشمند شد

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با رسانه سایت خبری پرسون از زنجان، با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۸۵ کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌ها در سال ۹۸ نصب شد، اظهار کرد: این در حالی است که نصب ۲۰۴ کنتور حجمی هوشمند در سال ۹۹ و به دنبال آن نصب 55 کنتور در سال جاری صرفه‌جویی ۲ هزار و 644 میلیون مترمکعبی آب را به همراه داشته است.

وی افزود: از سال ۹۸ تاکنون ۳ هزار و ۹۷۴ حلقه چاه غیرمجاز پر شده است و پر کردن این تعداد چاه غیرمجاز حدود ۲۱۶ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در آب را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاهای مجاز عنوان کرد: در سال ۹۸ از اضافه برداشت ۴۱۸ چاه مجاز جلوگیری و در نتیجه این اقدام حدود ۴۵ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شد.

افشاری با اشاره به اینکه در سال ۹۹ از اضافه برداشت ۳ حلقه چاه مجاز جلوگیری شد، ادامه داد: از قبل آن حدود ۲۷. میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

وی به حجم آب موجود در سدهای چهارگانه استان اشاره و تصریح کرد: حجم آب موجود در سد تهم طی شروع سال جاری تاکنون معادل حدود 41 میلیون مترمکعب بوده که با 33 درصد کاهش همراه است، در حالی که حجم اب موجود در سد گلابر حدود 71 میلیون مترمکعب بوده که با کاهش ۹ درصدی آب مواجه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه حجم آب موجود در سد کینه ورس و تالوار به ترتیب حدود 12 و حدود 124میلیون مترمکعب بوده است تاکید کرد: مقایسه این آمارها بر کاهش 23 و افزایش 3 درصدی حجم آب موجود در دو سد کینه ورس و تالوار دلالت دارد.

فاطمه شمشیرگر _ استان زنجان

327293