فرماندار تویسرکان مطرح کرد:

بهره برداری از فاز نخست باغ مادری و زنجیره تولید نهال گردو

فرماندار تویسرکان گفت: یکی از عمده برنامه های شهرستان ایجاد باغ مادری و زنجیره تولید نهال گردو است که فاز نخست آن در تویسرکان به بهره برداری رسیده است.
تصویر بهره برداری از فاز نخست باغ مادری و زنجیره تولید نهال گردو

رسول حسینی فرماندار شهرستان تویسرکان در گفتگو با پرسون، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز تویسرکان اظهار کرد: گردو به عنوان محصول منحصر به فرد پایگاه و جایگاه خاصی در شهرستان تویسرکان دارد.

وی افزود: تویسرکان با داشتن ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات گردو سالانه با ۱۷ هزار تن تولید به عنوان برند تولید گردو در کشور مطرح است.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه درآمد عمده ساکنان تویسرکان از برداشت گردو است گفت: عمده ترین برنامه ایجاد باغ مادری و زنجیره نهال گردو است که فاز نخست آن به بهره برداری رسیده و عمده نهال های گردوی تولیدی ارگانیک است.

حسینی در خصوص برنامه های حوزه صنعت و تولید در شهرستان تویسرکان نیز بیان کرد: استانداری با محوریت استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی سندی سه ساله با برش شهرستانی در استان تنظیم کرده اند.

وی اضافه کرد: در این سند باید زیرساخت های حوزه صنعت و تولید با توجه به شعار سال در استان محقق شود و تاکنون بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران احصا ء شده و موانع و مشکلات در حال بررسی و مرتفع شدن است.

فرماندار شهرستان تویسرکان در خصوص فعالیت یک‌معدن در کنار سد سرابی تویسرکان که منجر به آلودگی زیست محیطی در این مکان شده است هم گفت: درست است که معدن مجوز فعالیت تا پایان سال ۱۴۰۰ را دارد ولی این دلیلی نیست که بخواهند در آن‌منطقه هر کاری انجام دهند.

حسینی با اشاره به تایید گزارشات شفاهی در تخریب فعالیت های این‌معدن بر روی آب آشامیدنی تصریح کرد: به عنوان فرماندار قول می دهم در اولین فرصت جلسه ای در کمتر از ۱۰ روز آینده با متولیان امر بگذاریم و باید سازمان صنعت، معدن و تجارت خسارت به آلودگی آب سد را بپردازد.

327245