کرونا، بلای جان ۶۵ درصد از اصناف گچساران

رئیس مجمع امور صنفی گچساران از در معرض ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفتن ۶۵ درصد از اصناف گچساران خبر داد.
تصویر کرونا، بلای جان ۶۵ درصد از اصناف گچساران

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، محمد راهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون ۴۳۰ واحد صنفی این شهرستان به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شده اند.

وی بیان کرد: هم اکنون هفت هزارو ۷۱۸ واحد صنفی در این شهرستان عضو اتاق اصناف هستند که از این تعداد بیش از سه هزارو ۹۸۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب می باشند.

راهی تصریح کرد: پروانه فعالیت یکهزارو ۲۹ واحد صنفی از سال گذشته تاکنون در این شهرستان باطل شده و این واحدهای صنفی اقدام به جمع آوری محل کسب خود کردند.

وی با اشاره به اینکه همکاری بازاریان برای مقابله با ویروس کرونا در طرح اعمال محدودیت‌ها قابل تقدیر است اظهار داشت: روزانه ۷۰ بازرسی بر نحوه عملکرد اصناف از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شناسایی اصناف متخلف انجام می شود.

رئیس مجمع امور صنفی گچساران گفت: این میزان بازرسی در زمینه اجرای طرح محدودیت‌های ناشی از کرونا در بازار این شهرستان انجام می شود.

وی اظهار داشت: ۸۵ درصد از اصناف این شهرستان پروتکل‌های بهداشتی را در زمینه مقابله با کرونا رعایت می‌کنند.

راهی ابراز کرد: بازرسان واحد صنفی این شهرستان روزانه در۲ نوبت صبح و عصر بر نحوه عملکرد اصناف از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شناسایی اصناف متخلف و تذکر در خصوص رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا فعالیت دارند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی واحدهای متخلف در ابتدا به آنها تذکر و اخطار داده می‌شود اما چنانچه این مساله تکرار شود پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

تعداد اتحادیه‌های صنفی شهرستان گچساران ۲۵ مورد است.

منبع:ایرنا

326852