فرماندار هرسین:

مسدود شدن ۸۷۸ چاه آب بدون مجوز در شهرستان برای کنترل بحران کم‌ آبی

برداشت غیر اصولی آب از چاه‌های آب غیرمجاز از عوامل کاهش منابع آبی در شهرستان هرسین است
تصویر مسدود شدن ۸۷۸ چاه آب بدون مجوز در شهرستان برای کنترل بحران کم‌ آبی

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، فرماندار شهرستان هرسین گفت: ۸۷۸ چاه آب بدون مجوز در این شهرستان برای کنترل بحران کم‌آبی مسدود می‌شود.

عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین صبح امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان هرسین اظهار کرد: خشکسالی سال جاری باعث کاهش چشمگیر حجم آب‌های زیر زمینی شده که برای جلوگیری از بحران با همکاری و همراهی مردم مصرف آب را باید با جدیت مدیریت کرد.

وی افزود: با توجه به کاهش شدید آب سراب هرسین فقط صرفه‌جویی و همراهی جدی مردم می‌تواند از بحران آب در شهر هرسین جلوگیری کنند.

فرماندار شهرستان هرسین با بیان اینکه دبی آب سراب هرسین در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: ۸۷۸ حلقه چاه آب غیر مجاز در این شهرستان شناسایی شده که مشخصات جغرافیایی و محل دقیق آن‌ها موجود بوده و به زودی با حکم قضائی مسدود می‌شود.

کنجوریان افزود: برداشت غیر اصولی آب از چاه‌های آب غیرمجاز از عوامل کاهش منابع آبی در شهرستان هرسین است.

وی با بیان اینکه کشت‌های دوم و سوم محصولات کشاورزی از عوامل مصرف بی رویه و غیر اصولی آب هستند، گفت: در این راستا جهاد کشاورزی شهرستان هرسین باید با فرهنگ سازی مؤثر و گفتگو با کشاورزان از انجام این کشت‌ها در این شهرستان جلوگیری کند.

منبع:مهر

326403