همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان در کرمانشاه؛

۵۶ اکیپ ثابت و سیار نظارت، بازرسی ویژه از ذبح قربانی در استان را بر عهده دارند

در خصوص تدابیر اندیشیده شده مبنی بر نظارت بر سلامت دام‌ها در عید قربان، اظهار داشت: همه ساله دامپزشکی براساس وظایفی که برعهده دارد، برنامه نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در عید سعید قربان را در دستور کار قرار می‌دهد.
تصویر ۵۶ اکیپ ثابت و سیار نظارت، بازرسی ویژه از ذبح قربانی در استان را بر عهده دارند

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان ۵۶ اکیپ ثابت و سیار نظارت، بازرسی ویژه از ذبح قربانی در استان را بر عهده دارند.

حسین حیدری گفت‌: در خصوص تدابیر اندیشیده شده مبنی بر نظارت بر سلامت دام‌ها در عید قربان، اظهار داشت: همه ساله دامپزشکی براساس وظایفی که برعهده دارد، برنامه نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در عید سعید قربان را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۵۶ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی استان کرمانشاه بر نحوه ذبح دام در عید قربان نظارت می‌کنند، گفت: جایگاه به صورت ثابت و سیار را برای نگهداری و عرضه دام زنده قربانی در شهر کرمانشاه با همکاری شهرداری تدارک دیده شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به اینکه شرایط جوی حاکم زمینه انتقال بیماری انگلی را فراهم کرده در راستای پیشگیری از بروز برخی از بیماری‌های مشترک و خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک‌سری تدابیر در راستای رفاه حال شهروندان و سلامت دام قربانی اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: معاینه و بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی قبل و بعد از کشتار توسط اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی ثابت و سیار به صورت رایگان در دستور کار است.

حیدری به همشهریان توصیه کرد، نه تنها در عید قربان بلکه در تمامی فصول سال از کشتار خارج از کشتارگاه دام خودداری کنند و افزود: تمامی کشتارگاه‌های دام استان به صورت رایگان با حضور کارشناسان دامپزشکی فردا (چهارشنبه، عید قربان) رأس ساعت ۷ تا ساعت ۱۳ در خدمت مردم هستند.

وی در پایان، یادآور شد: خطرناک‌ترین بیماری مالت و تب کریمه کنگوست که می‌توان با قرار دادن گوشت تازه در یخچال در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد به مدت ۲۴ ساعت، از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

منبع: فارس

325455

مطالب مرتبط