اراده مدیران دراجرای نسخه نویسی الکترونیکی افزایش پیدا کند

عضوهیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، روند روبه رشد اقدامات سازمان بیمه سلامت در اجرای نسخه نویسی الکترونیکی را قابل قبول دانست.
تصویر اراده مدیران دراجرای نسخه نویسی الکترونیکی افزایش پیدا کند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد پاکمهر با اشاره به اینکه اراده قابل قبولی در سازمان بیمه سلامت جهت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی وجود دارد گفت: سازمان های بیمه گر دراین زمینه اقدامات مناسبی را انجام دادند، هرچند که انتظارات بسیاری درخصوص حذف دفترچه درمانی وجود دارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، به دلیل محدویت های اعتباری رفع بخشی از کمبودها و نواقص در اجرای پروژه های الکترونیکی با مشکل روبه رو شده است افزود: به عنوان مثال درحال حاضر حدود 27 تا 30 درصد جامعه ما در مناطق روستایی زندگی می کنند، از آنجایی که زیرساخت ها در این مناطق برای اجرای نسخه الکترونیکی فراهم نیست؛ نمی توان انتظار داشت که لینک ارتباطی مناسبی میان داروخانه و مطب برقرار شود.

وی با تاکید براینکه درشرایط فعلی امکان تحقق اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی وجود ندارد تصریح کرد: در حال حاضر طبق گزارشات مسئولان سازمان های بیمه گر حدود 50 درصد نسخه الکترونیکی اجرایی شده و امیدواریم که با ایجاد یک وحدت رویه و یکپارچگی در نظام سلامت بتوان با سرعت بیشتری نسخه نویسی الکترونیکی را اجرایی کرد؛ بدون تردید اراده مدیران در اجرای موفق این طرح تاثیر بسزایی دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درکنار تمام موارد گفته شده نیز پزشکان و کادر داروخانه ها باید آموزش های لازم را جهت نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی فرا گیرند.

325113