مدیر عامل CM-Equity:

هیچ کس بایننس را مجبور نکرده معاملات توکن های سهام را متوقف کند!

همانطور که در خبرها خواندید، دیروز صرافی بایننس اعلام کرد که بیش از این معاملات توکن های سهام را ارائه نمی دهد
تصویر هیچ کس بایننس را مجبور نکرده معاملات توکن های سهام را متوقف کند!

به گزارش سایت خبری پرسون، این اقدام در حالی صورت گرفت که چندین نهاد نظارتی در کشورهایی چون آلمان و هنگ کنگ، در مورد آفر تجارت توکن های سهام در این صرافی هشدار داده بودند.

سخنگوی بایننس در مصاحبه خود با وبسایت خبری The Block در این باره گفته است: “تغییر تمرکز تجاری ما به سمت سایر محصولات برای کاربران ما بهتر خواهد بود؛ از این رو، این صرافی تصمیم گرفت خدمات تجارت توکن های سهام خود را متوقف کند”.

مایکل کوت، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آلمانی CM-Equity AG، که بایننس از طریق آن این خدمات را ارائه می کرد، نیز گفته است می توانم با اطمینان بگویم که هیچ کس بایننس را مجبور به این کار نکرده و این صرفاً یک تصمیم تجاری بوده است.

گفتنی است که توکن های سهام که با عنوان سهام توکنیزه شده نیز شناخته می شوند، سهام شرکت های سهامی عام مبتنی بر بلاکچین هستند. ولی به نظر نمی رسد این توکن ها جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران داشته باشند. به طوری که حجم کل معاملات پنج توکن سهام اپل، بایننس، مایکروسافت، مایکرواستراتژی و تسلا در این لحظه فقط حدود یک میلیون دلار است.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا چندین نهاد قانون گذار مشخصاً نسبت به آفر توکن های سهام بایننس هشدار داده اند و به FTX و Bittrex Global که خدمات مشابهی را از طریق CM-Equity ارائه می کنند اشاره ای نشده است؟

مایکل کوت در پاسخ به این سوال گفت که او نیز دوست دارد پاسخ آن را بداند. خدمات ارائه شده در این سه پلتفرم کاملاً یکسان هستند و فقط نام آنها متفاوت است. هرچند رویکردهای بازار این سه صرافی متفاوت بوده و همین امر آنها را به سوی تصمیمات تجاری متفاوتی سوق می دهد. وی گفت CM-Equity یک موسسه مالی کاملاً قانونی است و آفرهای سهام آن نیز “کاملاً با مقررات بازارهای مالی آلمان و اروپا مطابقت دارد”.

ناگفته نماند که CM-Equity در حال راه اندازی پورتال معاملات توکن های سهام اختصاصی خود برای ساکنان منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس است. بایننس هم اعلام کرده است کاربران این صرافی ساکن در این مناطق می توانند پس از راه اندازی از آن پورتال استفاده کنند.

لازم به یادآوری است که طی هفته های اخیر بایننس در مرکز توجه نهادهای نظارتی جهانی قرار داشته است. آژانس های دولتی در ایالات متحده، انگلستان، ایتالیا، ژاپن، تایلند، لهستان و جزایر کیمن همگی یا به این صرافی اخطار داده اند یا رسماً علیه این صرافی اقدام کرده اند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: theblockcrypto

324554